Dwa oblicza GLK nie różnią się tak bardzo jak u Volkswagena. Optycznie największą różnicę zauważymy na atrapie chłodnicy, która w wersji GLK TOWNSIDE wygląda agresywniej i jest tworzona trzema poziomymi żebrami. Zderzaki i progi pozbawiono kantów i przełamań, tak więc plastikowe obudowy nie wyglądają jak panele ochronne, a bardziej jak aerodynamiczne spojlery. Żadne zmiany nie zaszły w układzie napędu, wiadomo jednak, że GLK dostępny będzie zarówno z napędem na obie, jak i jedną oś.
We wnętrzu obie wersje różnią się wykończeniem – TOWNSIDE otrzymał polerowane aluminium, FREESIDE matowo lakierowane drewno. Technicznie on-road odmiana TOWNSIDE otrzymała zawieszenie obniżone o 30 mm ze sportowymi amortyzatorami i sprężynami. Właśnie ta wersja miałaby być bezpośrednim konkurentem BMW X3.
Mercedes-Benz GLK w wersji seryjnej zadebiutuje jesienią 2008.
Zobacz także:• Mercedes-Benz Vision GLK FREESIDE: pierwsze zdjęcia i oficjalne informacje