W zakładzie produkcyjnym spółki Toyota w Georgetown, który produkuje modele Camry i Avalon, montowany będzie także nowy crossover Venza przygotowany specjalnie dla rynku amerykańskiego.
Samochód bazuje na studium FT-SX, które zaprezentowało się w roku 2005. Według amerykańskich standardów jest to średniej klasy crossover (w tym wypadku chodzi o kombinację sedanu i SUV-a) z prześwitem 206 mm. Rozmiary auta przeznaczonego do transportu pięciu podróżnych wynoszą 4801 x 1905 x 1610 mm. Samochód łączy to najlepsze z sedana (komfort, elegancję, właściwości jezdne) i kategorii SUV (dobra widoczność, duży bagażnik, przestronne wnętrze).
Napęd zapewniają dwie wolnossące jednostki benzynowe – 4-cylindrowa o pojemności 2,7 l (Toyota nie podała bliższych danych tego silnika) oraz 6-cylindrowa w układzie V o pojemności 3,5 l (200 kW/272 KM przy 6200 obr./min. i 335 Nm przy 4700 obr./min.). Do dyspozycji oprócz klasycznego napędu na przednią oś będzie także system napędu wszystkich czterech kół. Obie jednostki napędowe przekazują siłę napędową poprzez 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów na 19- lub 20-calowe koła.
Toyota Venza może się pochwalić bogatym wyposażeniem. Do jedynej wersji wyposażenia dokupić można tylko mniej oczywiste systemy, takie jak niezależne ogrzewanie. Na liście systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego nie brakuje aktywnych zagłówków, siedmiu poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe i jeden kolanowy dla kierowcy), elektronicznej stabilizacji toru jazdy czy asystenta hamowania. Samochód wyposażono także w asystenta przełączania świateł długich, który automatycznie wyłącza je, jeśli czujniki wykryją nadjeżdżający samochód, którego kierowcę można by światłami długimi oślepić.
Z ciekawych systemów pokładowych wspomnijmy system multimedialny dla tylnego rzędu siedzeń, kamerę cofania, elektronicznie sterowaną klapę bagażnika, system elektronicznego dostępu, automatyczną dwustrefową klimatyzację czy nawigację i radio satelitarne z bluetooth spółki JBL.
Klienci w Stanach Zjednoczonych na pewno docenią możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 1588 kg (wartość dotyczy wersji 6-cylindrowej). Ceny na razie nie podano.