Euro NCAP Advanced jest odpowiedzią na szybki rozwój nowych technologii zwiekszających bezpieczeństwo, dostępnych przy zakupie samochodów, dla których nie ma niezależnej oceny. Program ma być bodżcem dla producentów w celu przyspieszenia wprowadzania nowych elementów służących poprawie bezpieczeństwa do wyposażenia standardowego pojazdów. Ma on także lepiej informować klientów o tego typu innowacyjnych rozwiązaniach.Oto pierwsza lista uhonorowanych producentów za ich systemy podnoszących bezpieczeństwo:- Audi Side Assist (asystent zmiany pasa ruchu informujący o pojawieniu sie innego pojazdu w tzw. martwym polu)- BMW Assist Advanced eCall (system alarmowy z funkcją automatycznego wykrywania lokalizacji i rozmiarów wypadków)- Honda Collision Mitigation Braking System (system ograniczający skutki kolizji, który przewiduje potencjalnie niebezpieczną sytuację na drodze i ostrzega kierowcę, a w krytycznych okolicznościach inicjuje hamowanie i napina przednie pasy bezpieczeństwa) - Mercedes-Benz PRE-SAFE® i PRE-SAFE® Brake (pierwszy to układu ochrony podróżujących, uruchamiający się w obliczu zagrażającego zderzenia, na który składają się odwracalne napinacze pasów bezpieczeństwa, automatyczne ustawienie pozycji fotela i automatyczne zamknięcie otwieranego/przesuwanego szyberdachu, drugi system w sytuacji bliskiego zagrożenia kolizją, hamuje pojazd niezależnie od działań podjętych przez kierowcę, zmniejszając w ten sposób skutki uderzenia)- Opel Eye (szerokokątna kamera rozpoznająca wybrane znaki drogowe (limity prędkości i zakazy wyprzedzania) i ostrzegająca o tym kierowcę)- Peugeot Connect SOS (system alarmowy pozwalający ustalić pozycję pojazdu i umożliwiający wysłanie odpowiednich służb ratunkowych w razie wypadku)- Citroën Localized Emergency Call (j.w.)- Volkswagen Lane Assist (asystent toru jazdy informujący o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu wibracją na kierownicy i wykonujący skręt korygujący)- Volvo City Safety (samochód automatycznie zahamuje w sytuacji, gdy pojazd znajdujący się przed nim zwolni lub zatrzyma się, a kierowca nie zdąży odpowiednio zareagować).Większość systemów nagrodzonych na autosalonie paryskim zostało opracowanych kilka la temu i są one na rynku od conajmniej roku lub dwóch lat. W przyszłości mają być oceniane całkowicienowatorskie technologie.System nagradzania ma działać na dwa sposoby. Z jednej strony, czyni konsumentów bardziej świadomymi w kwestii bezpieczeństwa czynnego, przybliżając powyższe technologie, a z drugiej jest sposobem zdobywania wiedzy prze organizację w celu stworzenia nowych protokołów oceny, które mogą zostać dołączone do obecnej klasyfikacji gwiazdkowej. Planuje się, że nowy, calościowy system oceniania, uwzględniający 4 filary, zostanie wprowadzony w 2013 r. Kolejne systemy bezpieczeństwa Euro NCAP oceni w przyszłym roku.