Od czasów modelu Ford F1 sprzedano ponad 33 mln egzemplarzy serii F i zapewne Ford chce jeszcze niejeden milion sprzedać. W tym celu przedstawił w Detroit kolejną generację modelu F-150, który otrzymał nową stylistykę nadwozia i zmodyfikowane jednostki napędowe.
Potencjalni nabywcy Forda F-150 będą w roku modelowym 2009 wybierać z trzech 8-cylindrowych silników benzynowych. Pierwsze dwa o pojemności 4,6 l odróżniają się ilością zaworów na cylinder – alternatywnie 2- lub 3-zaworowa technika. Na szczycie oferty znajdziemy jednostkę TRITON o pojemności 5,4 l z trzema zaworami na cylinder, którą dostosowano także do spalania mieszanki E85. Siła napędowa przenoszona jest na koła za pośrednictwem 4- lub 6-biegowego automatu.
Ford F-150 tradycyjnie dostępny będzie z trzema wersjami kabiny, oferującymi miejsce dla dwóch, czterech lub pięciu pasażerów. W zależności od zamontowanej kabiny z tyłu znajdziemy jedną z czterech skrzyni ładunkowych. Największy wybór jest pomiędzy wersjami wyposażenia – podstawowa XL, która ma być przede wszystkim użytkowa, sportowa STX i terenowa FX4, nad nimi lokuje się XLT, dalej w ofercie znajdziemy komfortowe wersje Lariat i King Ranch, a na szczycie stoi luksusowa odmiana Platinum.
Platinum wyróżnia się chromowaną atrapą chłodnicy i klapą skrzyni ładunkowej, a także chromowanymi 20-calowymi felgami. We wnętrzu znajdziemy fotele regulowane w dziesięciu kierunkach, które obito prawdziwą skórą, a do wykończenia wnętrza użyto drewna jesionu i polerowane aluminium.
Dla modelu Ford F-150 dostępna jest także nowoczesna elektronika pokładowa, a we współpracy z firmą Microsoft przygotowano system Ford Sync™ obejmujący hands-free, pokładowy system komunikacyjny i system multimedialny. W ofercie znajdziemy także nawigację SIRIUS Travel Link™, która może być sterowana głosem czy system audio Sony z dziesięcioma głośnikami.