Logo

Frankfurt 2013: BMW i8 – wersja produkcyjna

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Drogę do realizacji projektu BMW i8 torowały koncepty VisionEfficientDynamics (2009), i8 Concept (2011) oraz i8 Concept Spyder (2012). Nie trudno zauważyć, iż wersja produkcyjna BMW i8 różni się od nich w detalach. Chociaż podstawowe kształty i futurystyczne elementy ozdobne pozostają bez zmian

Zmniejszyły się drzwi, których dolna część będzie produkowana z karbonu lub aluminium, podobnie jak i pozostałe elementy nadwozia. Auto otrzymało także mniej futurystyczne obręcze kół z metali lekkich. We wnętrzu mamy już znane elementy z BMW4 i BMW6.

BMW i8 będzie autem z hybrydowym napędem czterech kół. Tylne koła będzie napędzał trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.5 litra TwinPower Turbo o mocy 170 kW i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Przednie koła będą napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 96 kW i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Łączna moc obu jednostek to 266 kW (362 KM) i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Średnie zużycia paliwa w cyklu mieszanym producent określa na 2,5 l/100 km.

Prędkość maksymalna BMW i8 będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto to osiągnie w ciągu 4,5 sekundy. Przy korzystaniu z napędu elektrycznego BMW i8 będzie w stanie przy prędkości maksymalnej do 120 km/h pokonać dystans 35 kilometrów.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: Targi salony BMW i8
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu