SX4 Sedan ma wyjątkowo przestronne wnętrze, uzyskane dzięki typowej dla Suzuki wysokiej linii dachu.

Podobnie jak w innych samochodach Suzuki, w SX4 sedan łatwo odnaleźć filozofię projektowania "Way of life!". Inżynierowie z Japonii wykorzystali przy projektowaniu tego modelu całą swoja wiedzę i doświadczenie. Samochód będzie produkowany w Japonii i zostanie wprowadzony do sprzedaży jesienią tego roku.

Dynamiczna sylwetka

Sylwetka SX4 Sedan jest elegancka i dynamiczna. Nagradzana w przypadku Swifta, nowa koncepcja projektancka Suzuki, która była dostosowana do najnowszych trendów europejskich, została również zastosowana w przypadku tego modelu. Bryła nadwozia, szeroki rozstaw kół i duże obręcze podkreślają pewność prowadzenia, oraz sugerują wizerunek samochodu dla aktywnych.

Eleganckie wykończenie wnętrza

Ambicją konstruktorów było stworzenie stylowego, eleganckiego i funkcjonalnego wnętrza. Różne odcienie szarości i wysokiej jakości materiałów obiciowych wzbudzają poczucie luksusu. Są przyjemne zarówno w wyglądzie jak i w dotyku.

Zaokrąglona deska rozdzielcza współgra z wysoką liną dachu tak, aby wzmóc poczucie przestronności. Zegary i przełączniki są rozmieszczone ergonomicznie. Dlatego samochód obsługuje się łatwo i wygodnie. System audio został wyposażony w możliwość podświetlenia nocnego i nie razi kierowcy w oczy. System automatycznej klimatyzacji, w wyżej wyposażonych modelach, ma podświetlenie wokół pokręteł, co ułatwić ich obsługę podczas jazdy w nocy.

"Wyprostowany komfort"

Nowe Suzuki wykorzystuje wysoką linię dachu, która jest jednym z jego kluczowych atutów. Po wielu próbach znaleziono równowagę pomiędzy komfortowym wnętrzem dającym możliwie najwięcej miejsca, a elegancką sylwetką. Wysokość całkowita auta wynosi 1545 milimetrów. Zapewnia to wysoki komfort. Pasażerowie podróżują w pozycji wyprostowanej. Mają też doskonałą widoczność. Łatwe wsiadanie i wysiadanie z samochodu zapewniają wysokie odpowiednio wykrojone drzwi.

Tylne fotele są umieszczone wyżej od przednich, co zapewnia pasażerom szerokie pole widzenia. Taka różnica w wysokości siedzisk ułatwia komunikację pomiędzy pasażerami przednich i tylnych siedzeń.

Pewne prowadzenie i sportowe osiągi

Suzuki Swift zdobył wiele nagród za znakomite prowadzenie, wybaczające kierowcy drobne błędy, ale bardzo precyzyjne. SX4 hatchback odziedziczył te cechy. Dodano do nich jeszcze większą stabilność. Z kolei SX4 Sedan otrzymał dodatkowo doskonałą dynamikę jazdy wraz z komfortem właściwym dla limuzyny.

SX4 Sedan z wersji hatchback przejął sztywne nadwozie, mocne mocowania zawieszenia i mocne wahacze. Kolumny McPherson'a i tylna skrętna belka zawieszenia, 15 calowe koła i opony, 1500 milimetrów rozstawu kół z przodu, i 1495 milimetrów z tyłu, zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy komfortem jazdy i poczuciem stabilności.

Układ hamulcowy wyposażony w 10 calowe wspomaganie i wentylowane przednie tarcze hamulcowe pozwala zatrzymać auto skutecznie w bezpiecznej odległości od przeszkody (tak przynajmniej twierdzi producent – my to potwierdzimy dopiero po przeszłym teście).

Ekonomiczny silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra VVT, dostarcza dużej mocy i momentu w całym zakresie obrotów. Elektronicznie sterowany zespół przepustnicy zapewnia dużą czułość i dobrą dynamikę. SX4 Sedan będzie dostępny zarówno z mechaniczną, 5 biegową skrzynią o charakterystyce sportowej, jak i wygodną 4 biegową przekładnią automatyczną.

Zawieszenie, hamulce i przełożenia skrzyni biegów były dostosowywane do europejskich warunków drogowych. Auta dostarczane do poszczególnych krajów będą z późniejszym dostosowywane do lokalnych potrzeb drogowych.

Liczne systemy bezpieczeństwa

Konstrukcja nadwozia poprzez wzmocnione elementy klatki kabiny pasażerskiej zapewnia sztywną i bezpieczna strukturę. Z przodu i z tyłu pojazdu umieszczono strefy pochłaniające energię uderzenia. Przed skutkami zderzeń bocznych chronią tylne i przednie belkowe wzmocnienia drzwi.

Dwie poduszki przednie są montowane we wszystkich modelach samochodu. Boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oferowane są w wyżej wyposażonych egzemplarzach. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa ELR (pasy dla pasażerów przednich siedzeń wyposażone w napinacze i ograniczniki siły) należą do zestawu standardowego we wszystkich wersjach wyposażeniowych.

Wyposażenie zwiększające aktywne i bierne bezpieczeństwo zawiera system ABS z EBD. System ABS może być uzupełniony dodatkowo o System stabilizacji toru jazdy - ESP® (jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy DaimlerChrysler AG).

Niebezpieczeństwo kradzieży samochodu niweluje seryjny immobiliser.

Jak zaznaczyliśmy na wstępie samochód zostanie wprowadzony na rynki jesienią. Jak na razie nie wiadomo, jak zostanie rozwiązana sprawa kosztów – produkcja poza Unią Europejską musi wpłynąć na podwyższenie jego ceny...