Commander Overland odznacza się wystrojem wnętrza klasy „Premium” oraz platynowymi akcentami nadwozia.

Jeszcze bardziej wyszukane wnętrze

Wnętrze Commander’a Overland jest jeszcze bardziej wyszukane dzięki ekskluzywnym materiałom wykończeniowym.

Są to między innymi:

- skórzane obszycie koła kierownicy ze wstawkami z drewna Vavona Burl;- wstawki z drewna Vavona Burl w górnej części tablicy przyrządów, wdrzwiach przednich oraz na konsoli podłogowej;- prawdziwe drewno u dołu konsoli centralnej;- obszyte skórą: środkowy podłokietnik, gałka selektora biegów oraz uchwyty drzwiowe.

Dwubarwne skórzane siedzenia otrzymały wstawki zamszowe Preferred Suede Microfiber a fotele przednie – tłoczone logo Overland na powierzchnioparć. Do wyboru są dwie barwy tapicerki wnętrza – Dark Slate Gray lub Dark Khakiskontrastowane z jasnoszarym odcieniem Light Graystone. Dodatkowymi detalami są „berberyjskie” maty podłogowe z przodu i z tyłu oraz siatka bagażowa.

Platynowa klasyki nadwozia

Eleganckie nadwozie nawiązuje do charakterystycznej, tradycyjnej stylizacji wczesnych modeli Jeep’a i wyróżnia się szeregiem ozdobnych detali platynowych:

- siatkowe ("plaster miodu") wypełnienia grill chłodnicy i dolnego wlotu powietrza;- boczne listwy ochronne nadwozia;- relingi dachowe;- emblemat na klapie tylnej i listwa nad wnęką numeru rejestracyjnego.

Jeep Commander Overland osadzony jest na obręczach siedmioramiennych o rozmiarze 18 cali, wykonanych z polerowanego aluminium i „obutych” w ogumienie wielosezonowe.

- Jeep Commander jest pierwszym siedmioosobowym 4x4 o równie wielkich możliwościach jak i elegancji. To jedyny SUV tej klasy oferujący aż dwa silniki V-8 oraz doskonały Diesel V-6 do wyboru – powiedział Thomas Hausch, dyrektor ds. światowej sprzedaży i marketingu w Chrysler Group. Dyskretna elegancja modelu Overland dodaje klasycznej ekspresji Commanderowi, który staje się tym bardziej pożądany dla klienteli w Europie i na świecie.

Zasięg światowy

Identycznie jak Jeep Commander Limited – model Overland dostępny jest z silnikiem benzynowym 5.7L HEMI® V-8 oraz 3,0-litrowym turbodieslem V-6 i systemem napędu 4x4 Quadra-Drive II®. W wersjach przeznaczonych dla Europy produkowany jest w zakładzie Magna Steyr (Graz, Austria), a nawybrane rynki międzynarodowe (poza Ameryką Północną) dotrze w drugim kwartale bieżącego roku.

Dane techniczne

Poniższe dane - jak zastrzega producent - mogą ulec zmianie bez uprzedzenia. Specyfikacje i wyposażenie dotyczy wersji europejskich pojazdu i może być różne na innych rynkach sprzedaży.

Rodzaj nadwozia: zamknięte, pięciodrzwiowe typu SUV;Zakład produkcyjny: Graz, Austria (Magna Steyr).

Silniki

Benzynowy HEMI V-8 o pojemności 5,7 litra (standard dla wersji Overland):V-8, 900 z układem dezaktywacji cylindrów Multi-Displacement System (MDS);pojemność skokowa: 5654 cm3;średnica cylindra x skok tłoka: 99,5 x 90,9 mm;stopień sprężania: 9,5 : 1;moc maksymalna: 240 kW (326 KM) przy 5000 obr/min.;moment maksymalny: 500 Nm przy 4000 obr/min.;norma emisji spalin: Euro 4.

Turbo Diesel V-6 o pojemności 3,0 litry (opcja wyposażenia dla wersji Overland:V-6, 72 0wysokoprężny common-rail, wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni;pojemność skokowa: 2987 cm3;średnica cylindra x skok tłoka: 83,0 x 92,0 mm;stopień sprężania: 18,0 : 1;moc maksymalna: 160 kW (218 KM) przy 4000 obr/min.;moment maksymalny: 510 Nmprzy 1600-2400 obr/min.:norma emisji spalin: Euro 4.

Skrzynie przekładniowe

Pięciostopniowa automatyczna:standard wraz z silnikiem 5.7HEMI;typ 5-45RFE: pięciostopniowa z elektronicznym sterowaniem momentu obrotowego i elektroniczną selekcją zakresu pracy (ERS).

Pięciostopniowa automatyczna:standard wraz z silnikiem Diesla 3.0 CRD;typ W5A580: pięciostopniowa z elektronicznym sterowaniem momentu obrotowego i elektroniczną selekcją zakresu pracy (ERS).

Układ napędowy

skrzynka rozdzielcza typ NV245: stały aktywny napęd 4x4 z elektronicznie sterowanym zespołem sprzęgłowym;podział momentu obrotowego: zmienny do stu procent; wyjściowy 48/52 przód/tył;Mosty napędowe: przedni: DAP 200mm; tylny: DAP 213mm.

System 4x4 Quadra-Drive II

stały, dwustopniowy aktywny napęd 4x4 z elektronicznie sterowanym zespołem sprzęgłowym osiowego mechanizmu różnicowego oraz mechanizmami różnicowymi osi przedniej i tylnejo elektronicznie zwiększanym tarciu (ELSD);tryby pracy: 4WD on demand oraz4WD Low (reduktor terenowy);przełożenie reduktora: 2.72:1.

Podwozie

zawieszenie przednie: niezależne, wahacze trapezowe (SLA), kolumny resorujące, amortyzatory gazowe dwururowe, stabilizator przechyłów;zawieszenie tylne: oś sztywna z prowadzeniem pięciodrążkowym (podwójne górne i dolne drążki prowadzące oraz drążek poprzeczny), sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe jednorurowe, stabilizatory poprzeczne;układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem hydraulicznym;koła i ogumienie: 18 x 7,5 cala; ogumienie wielosezonowe P245/60R18;hamulce: tarczowe na 4 kołach; systemy ABS, TCS, ESP.

Wymiary i pojemności (milimetry, litry):

długość całkowita: 4787;szerokość całkowita: 1899 (bez lusterek zewnętrznych);wysokość całkowita: 1919 (bez relingów dachowych);rozstaw osi: 2780;rozstaw kół przednich: 1590;rozstaw kół tylnych: 1590;ilość miejsc: 2 z przodu, 3 w rzędzie środkowym, 2 w rzędzie tylnym;pojemność ładunkowa: 212 litrów z kompletem pasażerów, 1028 litrów po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń.