Commander Overland odznacza się wystrojem wnętrza klasy „Premium” oraz platynowymi akcentami nadwozia.
Wnętrze Commander’a Overland jest jeszcze bardziej wyszukane dzięki ekskluzywnym materiałom wykończeniowym.
Są to między innymi:
- skórzane obszycie koła kierownicy ze wstawkami z drewna Vavona Burl;- wstawki z drewna Vavona Burl w górnej części tablicy przyrządów, wdrzwiach przednich oraz na konsoli podłogowej;- prawdziwe drewno u dołu konsoli centralnej;- obszyte skórą: środkowy podłokietnik, gałka selektora biegów oraz uchwyty drzwiowe.
Dwubarwne skórzane siedzenia otrzymały wstawki zamszowe Preferred Suede Microfiber a fotele przednie – tłoczone logo Overland na powierzchnioparć. Do wyboru są dwie barwy tapicerki wnętrza – Dark Slate Gray lub Dark Khakiskontrastowane z jasnoszarym odcieniem Light Graystone. Dodatkowymi detalami są „berberyjskie” maty podłogowe z przodu i z tyłu oraz siatka bagażowa.
Eleganckie nadwozie nawiązuje do charakterystycznej, tradycyjnej stylizacji wczesnych modeli Jeep’a i wyróżnia się szeregiem ozdobnych detali platynowych:
- siatkowe ("plaster miodu") wypełnienia grill chłodnicy i dolnego wlotu powietrza;- boczne listwy ochronne nadwozia;- relingi dachowe;- emblemat na klapie tylnej i listwa nad wnęką numeru rejestracyjnego.
Jeep Commander Overland osadzony jest na obręczach siedmioramiennych o rozmiarze 18 cali, wykonanych z polerowanego aluminium i „obutych” w ogumienie wielosezonowe.
- Jeep Commander jest pierwszym siedmioosobowym 4x4 o równie wielkich możliwościach jak i elegancji. To jedyny SUV tej klasy oferujący aż dwa silniki V-8 oraz doskonały Diesel V-6 do wyboru – powiedział Thomas Hausch, dyrektor ds. światowej sprzedaży i marketingu w Chrysler Group. Dyskretna elegancja modelu Overland dodaje klasycznej ekspresji Commanderowi, który staje się tym bardziej pożądany dla klienteli w Europie i na świecie.
Identycznie jak Jeep Commander Limited – model Overland dostępny jest z silnikiem benzynowym 5.7L HEMI® V-8 oraz 3,0-litrowym turbodieslem V-6 i systemem napędu 4x4 Quadra-Drive II®. W wersjach przeznaczonych dla Europy produkowany jest w zakładzie Magna Steyr (Graz, Austria), a nawybrane rynki międzynarodowe (poza Ameryką Północną) dotrze w drugim kwartale bieżącego roku.
Poniższe dane - jak zastrzega producent - mogą ulec zmianie bez uprzedzenia. Specyfikacje i wyposażenie dotyczy wersji europejskich pojazdu i może być różne na innych rynkach sprzedaży.
Rodzaj nadwozia: zamknięte, pięciodrzwiowe typu SUV;Zakład produkcyjny: Graz, Austria (Magna Steyr).
Silniki
Benzynowy HEMI V-8 o pojemności 5,7 litra (standard dla wersji Overland):V-8, 900 z układem dezaktywacji cylindrów Multi-Displacement System (MDS);pojemność skokowa: 5654 cm3;średnica cylindra x skok tłoka: 99,5 x 90,9 mm;stopień sprężania: 9,5 : 1;moc maksymalna: 240 kW (326 KM) przy 5000 obr/min.;moment maksymalny: 500 Nm przy 4000 obr/min.;norma emisji spalin: Euro 4.
Turbo Diesel V-6 o pojemności 3,0 litry (opcja wyposażenia dla wersji Overland:V-6, 72 0wysokoprężny common-rail, wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni;pojemność skokowa: 2987 cm3;średnica cylindra x skok tłoka: 83,0 x 92,0 mm;stopień sprężania: 18,0 : 1;moc maksymalna: 160 kW (218 KM) przy 4000 obr/min.;moment maksymalny: 510 Nmprzy 1600-2400 obr/min.:norma emisji spalin: Euro 4.
Skrzynie przekładniowe
Pięciostopniowa automatyczna:standard wraz z silnikiem 5.7HEMI;typ 5-45RFE: pięciostopniowa z elektronicznym sterowaniem momentu obrotowego i elektroniczną selekcją zakresu pracy (ERS).
Pięciostopniowa automatyczna:standard wraz z silnikiem Diesla 3.0 CRD;typ W5A580: pięciostopniowa z elektronicznym sterowaniem momentu obrotowego i elektroniczną selekcją zakresu pracy (ERS).
Układ napędowy
skrzynka rozdzielcza typ NV245: stały aktywny napęd 4x4 z elektronicznie sterowanym zespołem sprzęgłowym;podział momentu obrotowego: zmienny do stu procent; wyjściowy 48/52 przód/tył;Mosty napędowe: przedni: DAP 200mm; tylny: DAP 213mm.
System 4x4 Quadra-Drive II
stały, dwustopniowy aktywny napęd 4x4 z elektronicznie sterowanym zespołem sprzęgłowym osiowego mechanizmu różnicowego oraz mechanizmami różnicowymi osi przedniej i tylnejo elektronicznie zwiększanym tarciu (ELSD);tryby pracy: 4WD on demand oraz4WD Low (reduktor terenowy);przełożenie reduktora: 2.72:1.
Podwozie
zawieszenie przednie: niezależne, wahacze trapezowe (SLA), kolumny resorujące, amortyzatory gazowe dwururowe, stabilizator przechyłów;zawieszenie tylne: oś sztywna z prowadzeniem pięciodrążkowym (podwójne górne i dolne drążki prowadzące oraz drążek poprzeczny), sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe jednorurowe, stabilizatory poprzeczne;układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem hydraulicznym;koła i ogumienie: 18 x 7,5 cala; ogumienie wielosezonowe P245/60R18;hamulce: tarczowe na 4 kołach; systemy ABS, TCS, ESP.
Wymiary i pojemności (milimetry, litry):
długość całkowita: 4787;szerokość całkowita: 1899 (bez lusterek zewnętrznych);wysokość całkowita: 1919 (bez relingów dachowych);rozstaw osi: 2780;rozstaw kół przednich: 1590;rozstaw kół tylnych: 1590;ilość miejsc: 2 z przodu, 3 w rzędzie środkowym, 2 w rzędzie tylnym;pojemność ładunkowa: 212 litrów z kompletem pasażerów, 1028 litrów po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń.