Logo
WiadomościTargi SamochodoweGenewa 2007: Mazda 3 z nowym silnikiem, CX-7 do sprzedaży

Genewa 2007: Mazda 3 z nowym silnikiem, CX-7 do sprzedaży

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Poniekąd w cieniu zupełnie nowej generacji Mazdy 2 zaprezentował się nowy silnik dla kompaktowego modelu Mazda 3. Bez wielkich owacji wstąpił na rynek europejski także SUV CX-7.

Genewa 2007: Mazda 3 z nowym silnikiem, CX-7 do sprzedaży
Zobacz galerię (11)
Auto Świat
Genewa 2007: Mazda 3 z nowym silnikiem, CX-7 do sprzedaży

Najpopularniejszy model Mazdy w Europie, elegancki kompakt 3, otrzymał w lecie 2006 facelifting. Cały proces odnowy zakończyła premiera turbodiesla ze sportowym charakterem 2,0 MZR-CD SOHC Common Rail z ciśnieniem wtrysku paliwa 1800 bar, stopnniem sprężania 16,7:1 i bezprzeglądowym filtrem cząstek stałych. Jednostka oferuje 105 kW (143 KM) i doskonały moment obrotowy 360 Nm, dzięki czemu auto przyśpiesza do 100 km/h w 9,9 s, zużywając przy tym zaledwie 6 l/100 km. Sportowe wrażenia podkreśla 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, bazująca na skrzyni biegów Mazdy 3 MPS. W wyposażeniu standardowym nie brakuje wydajniejszych hamulców i mocniejszych elementów zawieszenia oraz systemów ESP, EBD, TCS, asystenta hamowania i hydraulicznego wspomagania kierownicy. Prędkość maksymalna wynosi w wypadku hatchbacku 203 km/h, sedan osiąga 205 km/h.

Na stoisku Mazdy odbył się również europejski debiut SUV-a CX-7, który po dwuletniej egzystencji za oceanem postara się zawalczyć także o europejskiego klienta. W salonach sprzedaż Mazda CX-7 pojawi się w drugiej połowie br. Pod maską zamontowano benzynowy silnik 4-cylindrowy MZR 2,3 DISI Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który oferuje 190 kW (258 KM) przy 5500 obr./min i masywny moment obrotowy 380 Nm przy 3000 obr./min. Na przekór swoim gabarytom CX-7 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 8 s i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Mazda CX-7 oferowana jest z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery koła, sterowanym elektronicznie, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie według aktualnej potrzeby. Podwozie z przednią osią typu MacPherson i tylnym multilinkiem ma rozstaw osi 2750 mm, rozmiary zewnętrzne CX-7 wynoszą 4675/1870/1645 mm. CX-7 otrzymał 18-calowe koła z oponami w rozmiarze 235/60.

Wewnątrz nie brakuje składanej tylnej kanapy Karakuri, dzielonej w stosunku 60:40, która po złożeniu wytworzy równą podłogę o długości 176 cm. W wyposażeniu standardowym znajdzie się ABS, TCS (kontrola trakcji) i DSC. Podróż uprzyjemniać będzie radio z odtwarzaczem CD, elektrycznie sterowane szyby i zdalnie sterowany zamek centralny. Za dopłatą dostępny będzie elitarny zestaw audio Bose Centerpoint z 9 głośnikami i systemem surround oraz zmieniaczem CD, dalej lampy ksenonowe, czujnik deszczu i światła oraz system Keyless Entry.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: