Nie tak dawno sympatycy marki oglądali z zainteresowaniem debiutujące na rynku modele Mini Cooper i Mini Cooper S, a już firma zaprezentowała nowe samochody.

Podstawowy model Mini One jest jeszcze bardziej atrakcyjny, tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele koncernu. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra o mocy 70 kW / 95 KM w modelu One został skonstruowany na bazie silnika bezsprężarkowego o pojemności 1,6 litra. Maksymalny moment obrotowy rzędu 140 Nm dostępny jest już przy 4000 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 10,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 185 km/godz. Średnie spalanie w cyklu pomiarowym UE to 5,7 litra na 100 kilometrów.

Cooper D o imponującym momencie obrotowym jest najbardziej ekonomicznym Mini spośród stworzonych dotychczas modeli. Swą moc 80 kW / 110 KM rozwija z pojemności 1,6 litra, a jego maksymalny moment obrotowy rzędu 240 Nm, uzyskiwany jest w zakresie obrotów pomiędzy 1750 a 2000 obr/min. Nowe Mini posiada również funkcję Overboost, pozwalającą na jeszcze bardziej dynamiczne i płynne reakcje silnika. Podobnie jak w modelu Cooper S, funkcja ta podnosi na krótko moment obrotowy z 240 do 260 Nm. Od 0 do 100 km/godz. samochód przyspiesza w 9,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 195 km/godz. W cyklu pomiarowym UE silnik diesla zużywa średnio 4,4 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.

Zainteresowanie odwiedzających stoisku budził też zestaw tuningowy John Cooper Works,gwarantujący duże wrażenia dla amatorów sportowej jazdy Mini Cooperem S. Umożliwia on uzyskanie imponującej mocy 141 kW / 192 KM i maksymalnego momentu obrotowego 250 Nm (w zakresie od 1750 do 5000 obr/min.). Dzięki funkcji Overboost moment zwiększa się do 270 Nm. Naprawdę można poszaleć...

Oferta Mini jest więc teraz skierowana do najróżniejszych grup odbiorców, każdy może sobie znaleźć coś dla siebie