Producent ze Stuttgartu przygotował jednocześnie wersje drogowe i sportowe. „Na nowy model C-Klasa Mercedes-Benz otrzymał do końca stycznia aż 55 tys. zamówień.” – powiedział dr Dieter Zetsche, prezes zarządu DaimlerChrysler AG, szef Mercedes Car Group. „Jesteśmy przekonani, że ten model trafi w najbliższych latach do przynajmniej 2 mln nabywców.”

Czwarta generacja Mercedesa C-Klasa, to wejście w nowy wymiar. Naczelnym zadaniem konstruktorów było stworzenie samochodu wyjątkowo bezpiecznego dla podróżnych, komfortowego i przy tym nowoczesnego. Po raz pierwszy udało się producentowi także w chwili oficjalnej premiery zaprezentować aż trzy różne wersje tego modelu. Pierwsza to typowo klasyczna, druga usportowiona o nazwie Avangarde z charakterystyczną dużą gwiazdą marki na atrapie wlotu powietrza chłodnicy, a trzecia to AMG-Mercedes C-Klasa DTM 2007. Premierę światową miała także wersja prototypowa Vision C 220 BLUETEC, napędzana czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 125 kW (170 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, który zużywa tylko 5,5 l oleju napędowego na 100 km i już spełnia normy emisji szkodliwych spalin Euro 6. Jak wiadomo ich wprowadzenie planowane jest na naszym kontynencie dopiero w 2015 roku. .Pierwszym modelem Mercedesa dysponującym tą samą techniką był E 320 CDI. Dzięki zespołowi katalizatorów konstruktorom ze Stuttgartu udało się o 15 proc. obniżyć emisję tlenków azotu i węgla, a zastosowanie filtra cząsteczek stałych dodatkowo eliminuje szkodliwą sadzę.

Przedstawiciele niemieckiego producenta zapowiedzieli wkrótce wprowadzenie oszczędnych i czystych silników z serii BLUETEC do kolejnych modeli tej marki.