Gama ta wypełnia wybrane segmenty rosnącego europejskiego rynku SUV: średniej wielkości SUV - Outlander, SUV pełnej wielkości - Pajero oraz pickup - L200.

Projekt globalny

Wprowadzony na rynek europejski od pierwszego kwartału 2007 roku, nowy Outlander pozwala Mitsubishi Motors na wejście w najszybciej rosnący segment rynku SUV. Samochód zapowiada również w Europie całkowicie nową płytę podłogową segmentu C. Opracowana przez MMC na rynki światowe i dzielona z Daimler Chrysler, stanie się podstawą łańcucha nowych modeli, które mają się pojawić w ciągu najbliższych dwóch lat, w różnych segmentach rynku, w tym całkowicie nowego Lancera i nowej generacji Lancera Evolution.

Ta skuteczna i elastyczna platforma będzie zawierać – między innymi – zaawansowaną technologię AWC (All Wheel Control), przetestowaną przez MMC w sporcie, jak również wersje tzw. „Silnika Światowego” opracowanego wraz z firmami Daimler Chrysler i Hyundai Motor Company.

Nowy wymiar

Nowy Outlander jest całkowicie inny w stosunku do Outlandera (Airtreka /Airtreka Sports Gear), jako że został opracowany od początku z myślą o wszystkich rynków światowych zawierając „niezbędniki” dla każdego regionu świata.

W przypadku Europy dostępność silnika Diesla (z filtrem cząstek stałych, zależnie od modelu i rynku) od samego początku pozwoli na atak: dotarcie do 63 procent segmentu w stosunku do 37 procent dla napędzanego wyłącznie benzyną poprzednika.

Góra Fuji

Od jego wprowadzenia w Europie w 2003 roku wraz z Lancerem, a potem kontynuacji w modelach Lancer Evolution VIII, Colt i Grandis w 2004, charakterystyczny dla Mitsubishi Motors element przedniego pasa auta nazywany „Mount Fuji” został ciepło przyjęty przez media, klientów i dealerów, tworząc po raz pierwszy wyraźnąwizualną osobowość marki.

W obliczu tego sukcesu, MMC postanowiło uczynić motyw „Mount Fuji” wyłącznym dla Europy, gdzie odzwierciedla sportowe dziedzictwo Mitsubishi i ostre linie współczesnego japońskiego stylu. Nie jest więc niespodzianką, że długi na 4,64m nowy Outlander (wobec długiego na 4,54m poprzedniego Outlandera) jest kolejnym przykładem silnej wizualnej osobowości. Motyw „Mount Fuji” jest podkreślony delikatnym srebrnym wykończeniem wlotów powietrza po obu stronach centralnej przegrody i trapezoidalnym kształtem reflektorów głównych.

Koncepcyjne V6

Wyraźnie inspirowany (aż do słupków A i przedniej szyby) przez samochód koncepcyjny w układzie 2+2 - Pajero Evo z 2002 roku, kształt przodu Outlandera integruje muskularne zderzaki i „nadmuchane” nadkola z ostrymi liniami nie pozostawiając wątpliwości co do dynamicznych możliwości auta.

Inspirację Pajero Evo widać wyraźnie w kolorystyce Outlandera V6-Concept (matowy szary z białym dachem i białymi akcentami), podobnej do tej z Pajero Evo 2+2, „pustynnego GT” Mitsubishi Motors, zaprezentowanego dokładnie pięć lat temu na Salonie Samochodowym w Genewie w 2002 roku.

W odpowiednim „stroju” ta wersja salonowa potencjalnego mocniejszego Outlandera będzie prezentowała całkowicie nowy silnik 3.0 V6 MIVEC. Warunki rynku i reakcje klientów zdecydują o wprowadzeniu tego modelu na europejski rynek.

Szeroki (1,80), szczupły i niski, Outlander robi „dramatyczne” wrażenie bez „efektów ubocznych”; „przeszywające” reflektory i 18’’ obręcze kół ze stopów lekkichdają wrażenie nieustannego ruchu.

Tył przekazuje to samo dynamiczne przesłanie – zrezygnowano z „udawacza” - zewnętrznego koła zapasowego na korzyść świetnej łukowatej kombinacji diod LED w tylnych światłach.

Kierowcy

Pozostawiając rolę prawdziwej terenówki Pajero, Outlander jest niemniej bezkompromisowym pomysłem na inny rodzaj pojazdu rekreacyjnego.

Korzystając z wszechstronności nowej globalnej płyty podłogowej, Outlander oferuje poziom aktywnego bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy charakterystyczny dla samochodów osobowych, dzięki niezależnemu zawieszeniu wszystkich kół, skutecznym hamulcom i nisko umieszczonemu środkowi ciężkości. To ostatnie jest zapewniane m.in. dzięki aluminiowemu dachowi - technologii sprawdzonej w modelu Lancer Evolution IX.

Mniej ekstremalny niż odporny, wyposażony w skrzynię redukcyjną Pajero, Outlander ma na celu spełnienie wymogów pojazdu na każde warunki, na drodze czy torze, m.in. dzięki całkowicie nowemu napędowi All Wheel Control. Połączenie Aktywnej Kontroli Stabilności (w tym kontroli trakcji) z elektronicznie sterowanym napędem czterech kół pozwala na płynną jazdę na piaszczystych torach albo w trudnych warunkach pogodowych, w trybach od dwunapędowego (gwarantującego oszczędność paliwa, gdy nie potrzeba maksimum przyczepności) aż do trybu „zblokowane 4WD”. Przełączenie pomiędzy napędem na dwa i cztery koła jest proste, kierowca musi tylko przekręcić podświetlone, poręczne pokrętło umieszczone pomiędzy przednimi fotelami.

Najpierw Diesel

Ponieważ Europa jest rynkiem Diesli, więc silnikiem z którym Outlander jest wprowadzany na rynek jest wersja dostarczonego przez Volkswagena turbodoładowanego silnika wysokoprężnego o pojemności 1,986 cm3, z intercoolerem, rozrządem 16 zaworowym DOHC, zgodnego z EURO 4, już montowanego w Grandis Di-D.

W połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną ten silnik generuje 103kW / 140KM przy 4000 obrotach i 310 Nm przy 1750 obrotach, co zapewnia osiągnięcie 100km/godz. w ciągu 10,8 sekund i prędkość maksymalną 187km/godz.

Dla tego silnika dostępny jest filtr cząstek stałych, zależnie od modelu i rynku.

Pełna oferta silników

Ten 2.0 litrowy Diesel średniej mocy będzie tylko jedną z wielu opcji silnikowych dostępnych dla europejskich klientów, co de facto powiększy atrakcyjność Outlandera.

Zakładając że 3.0 V6 znajdzie popyt w Europie, będzie on wtedy najsilniejszym z oferty Outlanderów:

2.0 diesel w technologii pompowtryskiwaczy: 140KM i 310Nm – wprowadzony w pierwszym kwartale 2007(zapożyczony z VAG);2.2 diesel w technologii common rail (oczekuje na homologację): 156KM i 380Nm – wprowadzenie na rynek planowane na koniec 2007 roku (zapożyczony z PSA Peugeot Citroen);2.4 benzynowy (oczekuje na homologację): 170KM i 226Nm – planowane wprowadzenie na rynek 4. kwartał 2007; 3.0 benzynowy (oczekuje na homologację):220KM i 276Nm, w trakcie badań (dostępny w Stanach Zjednoczonych, Rosji i na Ukrainie).

Przemyślany

Elastyczny z natury Outlander został zaprojektowany, tak, by stworzyć stylową przestrzeń życiową, dopasowaną do wszelkich wymogów z tak samo dobrze dopasowanym wyposażeniem – które będzie dostępne w samochodzie produkcyjnym:

rozrywka: produkt wiernego partnera Mitsubishi Motors, oferującego wysokiej jakości systemy audio dostępne w Ameryce Północnej w modelu Eclipse i Eclipse Spyder Rockford Fosgate® został przedstawiony Europie w nowym Pajero (pod marką Rockford Acoustic Design™) przed innymi adaptacjami w samochodach znajdujących się w ofercie;drugi model po Pajero, który otrzymał nowe wyposażenie: 650 watowy system audio z dziewięcioma głośnikami, 25cm subwooferem i cyfrowym procesorem sygnału; by wydobyć każdy możliwy decybel i detal brzmieniowy Outlander wyposażony jest w rozwiązania wyciszające w postaci mat wyciszających, pokryw z tworzywa ABS oraz materiałów chłonących dźwięk, by przykryć otwory i zamienić drzwi w pudła głośnikowe;innowacyjny, oparty na twardym dysku system nawigacji z serwerem muzycznym, 7’’ ekranem dotykowym i odtwarzaczem DVD oferuje bazę danych płyt CD (CDDB) GraceNote® która podaje informacje o płycie, która jest odtwarzana na ekranie. siedzenia: Outlander jest najnowszym z samochodów Mitsubishi Motors wyposażonym w inteligentny system siedzeń „Hide&Seat™”, które mogą być ukryte pod podłogą, gdy nie są używane; system zastosowano w trzecim rzędzie, a dzięki niemu można uzyskać dwumiejscowe, skierowane do przodu siedzenie razem z bezwładnościowymi pasami i zagłówkami; pozwala to na przewożenie 7 osób (wnętrze 5+2);użyteczność: Outlander jest wyposażony w dzieloną tylną klapę, co powiększa zalety niskopodłogowego przedziału bagażowego i zapewnia lepszy dostęp do niego; dolna sekcja otwiera się 600mm nad poziomem ziemi, pozwalając na łatwy załadunek i wyładunek mniej poręcznych przedmiotów; dzielona klapa powoduje, że regularnie używana górna część jest lekka i kompaktowa co ułatwia użytkowanie;Outlander wprowadza również na rynek europejski wygodny system automatycznego składania drugiego rzędu siedzeń; po raz pierwszy zaprezentowany w Japonii w kompaktowym modelu Colt Plus w październiku 2004, system ten zamienia niewygodne składanie drugiego rzędu siedzeń w prostą jednoetapową operację: uruchomienie przełącznika z boku przestrzeni bagażowej powoduje złożenie oparcia i przesunięcie siedziska do przodu, oraz przemieszczenie całej konstrukcji również do przodu.

Zgodnie z koncepcją „przestrzeni życiowej”, wyposażenie Outlandera obejmuje szyny, które ułatwiają ładowanie i rozładowywanie ładunków, drążki służące do mocowania akcesoriów oraz trzy gniazda 12V.

Na koniec warto podkreślić, że jako współczesny samochód dla kierowcy, Outlander posiada wielofunkcyjne koło kierownicy ze sterowaniem systemu audio, tempomatu oraz zestawu głośnomówiacego Bluetooth, a w automatycznych wersjach (2.4 i 3.0) z manetkami zmiany biegów, pozwalającymi szybko zmienić bieg, bez odrywania rąk od kierownicy.