Obok debiutu w Mistrzostwach Świata w Meksyku modelu Subaru Impreza WRC 2007, oficjalna odsłona Suzuki SX4 WRC jest bowiem wydarzeniem (co najmniej!) miesiąca...

Start Suzuki w specyfikacji WRC wciąż się opóźnia. Początkowo mówiło się o modelu Swift, z którego w rezultacie stworzono bardzo porządną, wygrywającą mistrzostwa (także w Polsce) „rajdówkę” Klasy Super 1600. Wreszcie wybór padł na SX4, model, który w wersji „cywilnej” na rynku pojawił się jesienią ubiegłego roku.

SX4 WRC zaprezentowane zostało po raz pierwszy podczas Motorshow w Edmonton. Wtedy też pojawiły się informacje, że model kibice będą mogli trzykrotnie oglądać w tegorocznych Mistrzostwach Świata, a debiut nastąpi latem w Finlandii.

Prototyp SX4 WRC był testowany w Japonii. Oficjalna prezentacja w Europie nastąpiła właśnie w Genewie.

- SX4 WRC ma za sobą szereg udanych testów – powiedział na stoisku Toshihiro Suzuki. Czynione są szybkie postępy w przygotowaniu go do występów w najpoważniejszych zawodach. Szykujemy się do stworzenia możliwości kontynuowania prac i testowania samochodu w Europie. Jednak nadal centralny sztab WRC znajdować się będzie w Japonii. Dlatego planujemy podzielić ekipę: jeden zespół zajmie się startami na kontynencie europejskim i ewentualnie Ameryce Południowej, drugi – w Azji, Nowej Zelandii i Australii. Najbliższe plany przewidują dokonanie korekt technicznych po ostatnich testach w Japonii. W kwietniu sportowy team powinien zjechać do Europy, gdzie kontynuowane będą jazdy próbne. W Mistrzostwach Świata SX4 WRC zadebiutuje w Rajdzie Korsyki, kolejny start przewidziany jest w Rajdzie Wielkiej Brytanii...

Dowiedzieliśmy się też, że w przyszłym sezonie SX4 WRC wystartuje w cyklu Mistrzostw Świata. Celem Suzuki jest zdobycie tytułu mistrzowskiego! Równocześnie koncern będzie wspierał lokalne puchary markowe Swift Sport w celu promocji i rozwijania kontaktów z entuzjastami sportów motorowych.

Tak więc kierownictwo sportowe Suzuki postanowiło wybrać drogę podobną jak wiele innych zespołów – najpierw dopracować samochód, potem dopiero wyruszyć na trasy. Stąd zapewne rezygnacja z udziału w zawodach w Finlandii. Ewolucyjne podejście jak dotychczas sprawdzało się znacznie lepiej niż rewolucyjne, co najbardziej chyba widać było na przykładzie Peugeota 307 WRC...

Na start SX4 sympatycy sportu (i marki!) muszą więc poczekać do jesieni...