Toyota Hybrid X została zaprojektowana według nowego języka stylistycznego marki, który pojawi się w designie nowych modeli hybrydowych. Toyota nazywa go J-Factor i ma on symbolizować natchnienie japońskim designem i tradycjami kulturowymi. Przedstawiciele firmy Toyota twierdzą, że Hybrid X jest przedstawicielem nowej generacji hybryd i dalej rozwija technologię Hybrid Synergy Drive. Samochód zaprojektowano w europejskim centrum designu ED2.
Rodzinne studium Hybrid X ma 4,5 m długości, 1,85 m szerokości i 1,44 m długości. Samochód zbudowano na płycie podłogowej z rozstawem osi 2,8 m, tak więc we wnętrzu oferuje dosyć miejsca dla czterech pasażerów. Oba końce karoserii ukończone są ramami w kształcie litery U, które odwrócono przeciw sobie, między nimi zamontowano szklany dach. Nietypowym rozwiązaniem są drzwi otwierane w odwrotnych kierunkach, między którymi nie ma słupka B.
Koncepcyjny Hybrid X otrzymał 20-calowe koła z oponami o bardzo niskim profilu 225/40 R 20. Oświetleniem jezdni zajmują się lampy złożone z diod LED.
Również wnętrze oświetlono diodami, które mogą stwarzać różny klimat, np. w zależności od tego, jakiej słuchamy muzyki. Wszystkie informacje kierowca uzyskuje z dużego centralnego monitora. Tylne siedzenia są obrotowe w zakresie 12°, kiedy usiądziemy na nich, wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, który włączy mechanizm zamykania drzwi.
Niestety Toyota nie podaje bliższych informacji dotyczących układu napędowego, mówi tylko o tym, że Hybrid X jest pionierem ekonomicznej, ekologicznej i komfortowej eksploatacji.