Wiele znacząca nazwa, długa tradycja, doskonałe osiągi oraz nieporównywalne wrażenia z jazdy: Mini John Cooper Works pobudza wyścigowe pasje, które wykraczają poza tor. W sierpniu 2008 r., nowy model – produkowany w brytyjskiej fabryce Mini w Oxford – pojawi się w Niemczech wraz z wersją Mini John Cooper Works Clubman.

Obydwie wersje – mające swoją premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie (6 – 16 marca 2008) – będą pierwszymi modelami zaprezentowanymi przez Mini pod nazwą Mini John Cooper Works.

Pod maską obydwu sportowych samochodów bije mechaniczne serce prawdziwego auta wyścigowego. 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6-litra z turbosprężarką typu Twin Scroll i bezpośrednim wtryskiem paliwa produkuje 155 kW / 211 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 260 Nm w przedziale od 1 850 do 5 700 obr./min. Funkcja „overboost” pozwala ponadto zwiększyć wartość momentu obrotowego do 280 Nm. Jednostka napędowa opiera się na konstrukcji silnika pochodzącego z wersji John Cooper Works Challenge, która zadebiutuje podczas MINI CHALLENGE 2008. Mini John Cooper Works przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w 6,5 sekundy, a John Cooper Works Clubman potrzebuje na to o 0,3 sekundy więcej.

Obydwa modele standardowo wyposażone są również w najnowocześniejsze zdobycze technologii wyścigowej: ekskluzywne, lekkie obręcze aluminiowe z wyjątkowo lekkimi i skutecznymi hamulcami, nowy układ wydechowy oraz zmodyfikowaną, 6-biegową przekładnię manualną zaprojektowaną w oparciu o skrzynię biegów modelu biorącego udział w 2008 MINI CHALLENGE.

To jeden z pierwszych projektów, w którym technologia wyścigowa znalazła tak szerokie zastosowanie. MINI John Cooper Works dostępny będzie w Polsce w cenie 117800 złotych, a za MINI John Cooper Works Clubman przyjdzie zapłacić 110 400 złotych.