Dobra wiadomość dla młodych rodzin. Ford zaprezentował swojego najnowszego konkurenta popularnych modeli Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 207 czy Škoda Fabia. Nowa Fiesta ma być prawdziwym globalnym modelem. W latach 2008-2010 samochód będzie stopniowo wprowadzany na rynki w Europie, Azji, Afryce Południowej, Australii i Ameryce.
Pierwsi zapoznają się z nową Fiestą Europejczycy, którzy będą mogli ją nabyć już jesienią. Jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży Ford opublikuje dokładne dane techniczne. Produkcja rozpocznie się w tym roku w Kolonii, a od przyszłego roku Fiesta produkowana będzie także w hiszpańskiej Walencji.
W ofercie znajdziemy pięć jednostek napędowych. Benzynowe jednostki mają przydomek Duratec i chodzi o czterocylindrowe silniki o pojemności 1,25 l (44 kW/60 KM i 59 kW/80 KM), 1,4 l (67 kW/91 KM) i 1,6 l (85 kW/115 KM). Silniki wysokoprężne reprezentują jednostki 1,4 l (50 kW/68 KM) i 1,6 l (66 kW/90 KM). Siła napędowa przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów, bądź 4-biegowego automatu, który kombinowany będzie z silnikiem benzynowym 1,4 l.
Nowy Ford Fiesta, podobnie jak spokrewniona Mazda 2, przyjeżdża z lżejszą od poprzedniej generacji konstrukcją. Samochód wyposażony będzie w elektroniczne wspomaganie kierownicy E-PAS (Electric Power Assisted Steering). Po raz pierwszy Fiesta zaoferuje nie tylko przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ale również airbag kolanowy kierowcy. W wyposażeniu nie zabraknie popularnych systemów elektroniki pokładowej jak Bluetooth czy możliwość podłączenia odtwarzacza MP3.