Trzydrzwiowy koncept Verve, który był wystawiony podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem, zdobył duże uznanie. Obecnie Ford przedstawił oficjalne zdjęcia wersji produkcyjnej. Trzydrzwiowy model otrzymał jednak ostatecznie nazwę Fiesta. Jego oficjalna premiera odbędzie się na początku marca podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie.

W ofercie producent zapowiada pięć jednostek napędowych do wyboru. Benzynowe silniki reprezentowane będą przez czterocylindrowe Duratec. Pierwszy o pojemności skokowej 1,25 l i mocy 44 kW (60 KM) lub 59 kW (80 KM). Kolejny o pojemności skokowej 1,4 l i mocy 67 kW (91 KM) i 1,6 l o mocy 85 kW (115 KM). Silniki wysokoprężne to: 1,4 l o mocy 50 kW (68 KM) i 1,6 l o mocy 66 kW (90 KM). Współpracować będą one z pięciostopniową manualną lub czterostopniową automatyczną przekładnią (jedynie w benzynowej wersji 1,4).

Nowa Fiesta, która ma wiele wspólnych komponentów z Mazdą2, będzie lżejsza od swojego poprzednika. W wyposażeniu znajdzie się elektryczne wspomaganie kierownicy E-PAS (Electric Power Assisted Steering). Po raz pierwszy ten model obok poduszek czołowych, bocznych, ochraniających głowę, otrzyma także poduszkę ochraniającą kolana kierowcy.

Ford ma z Fiesta wielkie plany na lata 2008-2010 i chce ten model sukcesywnie wprowadzać na rynki w Europie, Azji, Południowej Afryce, Australii i Ameryce. Jako pierwsi będą mogli ten samochód zamówić u dilerów mieszkańcy Europy. Do pierwszych użytkowników trafi on jesienią.