Nowy Ford Fiesta prezentowany był już w kilku artykułach, tym razem interesowały nas osobiste wrażenia z bezpośredniego spotkania. Stylistycznie samochód nie może zaprzeczyć, że został opracowany razem z pokrewnym modelem Mazda 2. Fiesta, zwłaszcza w wersji 5-drzwiowej, wydawała nam się jednak jeszcze bardziej seksy. W kombinacji z atrakcyjnymi barwami staje się jasne, że mały Ford ma zainteresować przede wszystkim osoby zwracające uwagę na design. Linia dachu oraz dolna krawędź okien i boczne przełamanie, które wiele osób podziwiało w studium Verve, pozostały także w wersji produkcyjnej. Lakier 5-drzwiowej wersji Hot Magenta będzie dostępny za dopłatą, ale już EasyFuel, czyli wlew paliwa zabraniający zatankowaniu nieodpowiedniego paliwa ma być dostępny w standardzie.
Wnętrze przyniosło miłą niespodziankę. Największy członek naszej wyprawy (193 cm/100 kg) bez problemu mógł usiąść wygodnie. Wszystkie drzwi otwierają się pod dostatecznym kątem, tak więc pod tym względem Fiesta może zadowalająco pełnić funkcję małego samochodu rodzinnego. Wnętrzu dominuje kombinacja jakościowego ciemnego plastiku i imitacji metalu, którą znajdziemy na kierownicy i konsoli centralnej. Całość przypomina sterowanie telefonem komórkowym, w ten sposób Ford chce zainteresować nową Fiestą młodszych klientów. Krótka eksploracja auta nie odkryła znaczących niedostatków, wszystkie przyciski i przełączniki są dobrze dostępne. Kierownicę można regulować w dwóch osiach, a wnętrze dopełnia rozproszone oświetlenie czerwonymi diodami.
W ofercie znajdziemy pięć jednostek napędowych. Benzynowe jednostki mają przydomek Duratec i chodzi o czterocylindrowe silniki o pojemności 1,25 l (44 kW/60 KM i 59 kW/80 KM), 1,4 l (67 kW/91 KM) i 1,6 l (85 kW/115 KM). Silniki wysokoprężne reprezentują jednostki 1,4 l (50 kW/68 KM) i 1,6 l (66 kW/90 KM). Siła napędowa przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów, bądź 4-biegowego automatu, który kombinowany będzie z silnikiem benzynowym 1,4 l.
Nowy Ford Fiesta, podobnie jak spokrewniona Mazda 2, przyjeżdża z lżejszą od poprzedniej generacji konstrukcją. Samochód wyposażony będzie w elektroniczne wspomaganie kierownicy E-PAS (Electric Power Assisted Steering). Po raz pierwszy Fiesta zaoferuje nie tylko przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ale również airbag kolanowy kierowcy. W wyposażeniu nie zabraknie popularnych systemów elektroniki pokładowej jak Bluetooth czy możliwość podłączenia odtwarzacza MP3.
Nowa Fiesta ma być prawdziwym globalnym modelem. W latach 2008-2010 samochód będzie stopniowo wprowadzany na rynki w Europie, Azji, Afryce Południowej, Australii i Ameryce. Produkcja rozpocznie się w tym roku w Kolonii, a od przyszłego roku Fiesta produkowana będzie także w hiszpańskiej Walencji.