Ostatnim przedstawicielem rodziny Forda Focusa, który przeszedł proces modernizacji jest wersja Coupé-Cabriolet. Jego nadwozie jest rezultatem współpracy europejskiego centrum designu Forda i włoskich stylistów z firmy Pininfarina. Dwudrzwiowy Focus ze składanym dachem otrzymał identyczny design jak pozostałe modele tej rodziny.
Dynamiczne kształty reflektorów zachodzą bardziej na boki, atrapa wlotu powietrza chodnicy oraz otwory w zderzaku są obecnie identyczne jak w pozostałych wersjach Focusa.
We wnętrzu zmodernizowano deskę rozdzielczą, jest nowa konsola środkowa, nowy podłokietnik oraz zmodyfikowana oferta systemów audio i nawigacji satelitarnej.
Nabywcy tego modelu będą mogli wybrać jedną z benzynowych Duratec lub wysokoprężnych Duratorq, jednostek napędowych. Jednostki benzynowe to: 1,6 l o mocy 74 kW (100 KM) i 2,0 l i mocy 107 kW (145 KM). Natomiast wysokoprężny to czterocylindrowy o pojemności skokowej 2,0 l i mocy 100 kW (136 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm.
Podobnie jak w pozostałych Focusach także i ten model otrzymał nowy system zamykania wlewu paliwa, w ofercie bezie też bezkluczykowy system z przyciskiem startera. Za dopłatą będzie można także zamówić system kontroli ciśnienia w oponach oraz nowy system nawigacji satelitarnej z 7-calowym dotykowym barwnym monitorem.