Ford Kuga zaprezentuje się oficjalnie podczas targów samochodowych w Genewie. Jednak już teraz, na dwa tygodnie przed premierą, dostępne są pierwsze informacje o samochodzie, który dołączy do grona europejskich SUV-ów VW Tiguan, Opel Antara, BMW X3 czy Mercedes-Benz GLK.

Na początku Kuga oferowana będzie z jedynym silnikiem, 2-litrowym 4-cylindrowym dieslem Duratorq TDCi o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 340 Nm przy 2000 obr./min. Kolejne wersje, włącznie z odmianą hybrydową, będą się pojawiały stopniowo, po wprowadzeniu auta na rynek. Terenowy Ford Kuga dostępny będzie tak z napędem na wszystkie cztery koła (poprzez sprzęgło międzyosiowe Haldex), jak i z napędem wyłącznie na przód.

Wnętrze zaprojektowano z myślą o wygodnym podróżowaniu czterech osób, akcent kładziono także na funkcjonalny bagażnik. Dzięki tylnej kanapie składanej w stosunku 60:40 przestrzeń bagażową o pojemności 360 l można zwiększyć do 1355 l, przy czym powstaje równa podłoga.

Kuga oferowana będzie w dwóch wersjach wyposażenia – Trend i Titanium. Podstawowy Ford Kuga Trend zaoferuje m. in. system stabilizacji ESP, EBD czy system chroniący przed kapotażem przy ostrych manewrach.