Oferta modelowa w przypadku Forda Mondeo i Forda S-MAX została poszerzona wraz z wprowadzeniem na rynek nowej wersji Titanium S o sportowym charakterze. Odmiana ta jest rozwinięciem dotychczasowej, niezwykle bogato wyposażonej wersji Titanium. Została ona uzupełniona o nowe elementy wykończenia i nowe wyposażenie, przez co Titanium S prezentuje się jeszcze okazalej i ma zdecydowanie bardziej sportowy charakter.

- Detale wykończenia wersji Titanium doskonale wpisują się w stylistykę kinetic design. W sytuacji gdy ponad 50 procent nabywców zamawia właśnie tę wersję, wiemy, że jest to propozycja ze wszech miar udana. Teraz, wraz z wprowadzeniem odmiany Titanium S, dodaliśmy kolejne elementy wyposażenia i nowe akcenty wykończeniowe, przez co stworzyliśmy nową wersję istniejącego modelu o wyraźnie zdefiniowanym sportowym charakterze – tłumaczy Steve Adams.

Zewnętrzna stylistyka nadwozia

Wersja Titanium S oferowana jest w Fordzie S-MAX, zaś w przypadku Forda Mondeo w nadwoziu 5-drzwiowym oraz kombi. Dostępny w standardzie pełny pakiet stylizacyjny nadwozia tworzy bardzo oryginalny, sportowy wygląd. Lakierowane w kolorze nadwozia boczne spojlery progowe i tylny spojler należą do wyposażenia standardowego Forda S-MAX, a teraz są dostępne także w Fordzie Mondeo.

Mająca kształt trapezu dolna krata wlotu powietrza do silnika, umieszczona w mającym kolor nadwozia spojlerze pod przednim zderzakiem, otrzymała specjalne obramowanie w kontrastującym kolorze srebrnym lub antracytowym, w zależności od wybranego odcienia lakieru nadwozia.

Dla lepszego odróżnienia tej wersji, górna i dolna krata wlotu powietrza Forda Mondeo Titanium S ma siatkę o oczkach w kształcie plastra miodu. Nowy zestaw lamp przeciwmgielnych w wersji Titanium S Forda Mondeo także ma obudowy reflektorów w odcieniu kontrastującym z kolorem lakieru. Z kolei w spojlerze pod tylnym zderzakiem umieszczono zintegrowany dyfuzor w kontrastującym odcieniu, który otacza końcówki rur wydechowych.

Technologia na miarę indywidualnych upodobań

Standardowo montowane sportowe zawieszenie powoduje obniżenie prześwitu o 10 – 15 mm w porównaniu z zawieszeniem tradycyjnym. W tym konkretnym przypadku charakterystyka zawieszenia jest specjalnie dobrana i zapewnia większą stabilność na nierównych nawierzchniach, mniejsze przechyły nadwozia i bardziej bezpośrednie sterowanie – wszystko dzięki twardszym amortyzatorom oraz sztywniejszej charakterystyce sprężyn i tulei zawieszenia.

Sportowe zawieszenie, w połączeniu z 18-calowymi obręczami aluminiowymi, świetnie pomaga wydobyć zwrotność i sportową naturę wersji Titanium S.

W przypadku zamówienia Forda Mondeo Titanium S wyposażonego w interaktywny system zwiększający bezpieczeństwo czynne (IVDC) z układem płynnej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC), zawieszenie o sportowej charakterystyce staje się zbędne i w związku z tym nie jest w takich samochodach montowane.

Do standardowego wyposażenia wersji Titanium S Forda Mondeo i Forda S-MAX należy także system reflektorów adaptacyjnych (AFS), w których wiązka świateł podąża za kierunkiem skrętu kół, co zapewnia skuteczne doświetlanie zakrętów. Niektóre inne elementy wyposażenia wersji Titanium S pojawiają się w zależności od modelu. Na przykład Ford S-MAX może otrzymać przyciemniane boczne szyby przedziału pasażerskiego, zaś Ford Mondeo ma w wyposażeniu seryjnym przycisk rozrusznika Ford Power w miejsce tradycyjnej stacyjki.

Wzornictwo i wykończenie wnętrza

Stosowanie miękkich w dotyku wykładzin powierzchni, które najczęściej dotykają dłonie użytkowników oraz wybór koloru czarnego i detali ze szczotkowanego aluminium stało się już nieodłącznym elementem wysokiego standardu wykończenia, typowego dla obecnej wersji Titanium. W przypadku wersji Titanium S wprowadzono dalsze zmiany w doborze materiałów wykończeniowych oraz detali stylistycznych, które podkreślają bardziej sportowy charakter nowej wersji.

Charakterystyczne listwy z zakończeniami w kształcie grotów, zdobiące drzwi od wewnątrz, są teraz wykonane z tworzywa „Carbotex Sport”. Ten sam materiał pojawia się także na desce rozdzielczej. Powierzchnia wykończona na wysoki połysk w kolorze czarnym, przypominająca fakturą wykończenia fortepianów, obecnie sięga dalej i obejmuje panel modułu multimediów i przyciski sterujące. Obicia sportowych foteli są częściowo pokryte skórą. Charakterystyczne szwy w kolorze czerwonym mają także funkcję ozdobną, wyraźnie dzieląc poduszki siedzeń i oparcia na kilka sekcji.

Te same czerwone szwy pojawiają się także na mieszku u podstawy dźwigni zmiany biegów, na podłokietniku będącym częścią centralnej konsoli oraz – w Fordzie Mondeo Titanium S – także na wewnętrznych wykładzinach drzwi. Skórzane obicie koła kierownicy zostało wyraźnie podzielone na cztery sekcje, zaś miejsca, w których spoczywają dłonie kierowcy są wykończone specjalną perforowaną skórą, która tworzy także oprawę przełączników na kole kierownicy i pokrywa zagłębienia na kciuki.

Czerwone szwy są widoczne także na wewnętrznym promieniu kierownicy, tworząc charakterystyczny czworokątny wzór przypominający kształtem diament. Wykończenie wnętrza uzupełniają czarne dywaniki welurowe z czerwonymi obwódkami.

Więcej możliwości kształtowania indywidualnego charakteru

Wersja Titanium S pozostawia nabywcy swobodę dalszego kształtowania indywidualnego charakteru wybranego samochodu poprzez możliwość dodania specjalnego pakietu wyposażenia „S Upgrade Pack”. Pakiet ten jest dostępny zarówno w wersjach Titanium S Forda Mondeo, jak i Forda S-MAX, a decydując się na tę opcję można wybrać np. aluminiowe stopki pedałów, reflektory bi-ksenonowe w miejsce halogenowych świateł z systemem AFS, czy tapicerkę Alcantara w miejsce obić częściowo wykonanych ze skóry.

Nowy Ford Galaxy Titanium

Do tej pory najbardziej luksusową wersją Forda Galaxy była wersja Ghia, którą można rozpoznać po dodatkowych chromowanych akcentach stylistycznych na zewnątrz nadwozia i górnej centralnej konsoli ze schowkami na całej długości sufitu. W wyposażeniu są jeszcze: automatyczny włącznik reflektorów i automatyczne wycieraczki szyb.

- Użytkownikom Forda Galaxy bardzo podoba się sposób rozplanowania wnętrza oraz nowoczesne rozwiązania, które mają do dyspozycji podróżując tym modelem. Ale wiemy też, że naszym klientom podoba się nowoczesny klimat 'techno' i modne detale wykończenia zastosowane w wersjach Titanium Forda Mondeo i Forda S-MAX – wyjaśnia Adams. W szczególności cenią oni sobie bardzo bogate wyposażenie, oryginalne elementy stylistyczne, w tym zdobniki i detale wykończenia ze szczotkowanego aluminium, a także rozwiązania i układy ułatwiające prowadzenie pojazdu, jak choćby duży kolorowy wyświetlacz funkcji w zestawie wskaźników Ford Convers+.

W odpowiedzi na zgłaszane życzenia klientów nowa wersja Forda Galaxy - Titanium jest teraz pozycjonowana w ofercie Forda na równi z wersją Ghia i posiada ten sam, bardzo bogaty poziom wyposażenia:

• Automatyczny włącznik reflektorów:;• Automatyczne wycieraczki szyb z czujnikiem deszczu;• Ogrzewana przednia szyba „Quickclear”;• Tempomat;• Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, z wbudowanymi lampkami oświetlającymi podłoże;• Klimatyzacja w tylnej części przedziału pasażerskiego.

Obok najnowszych rozwiązań technicznych i układów wspomagających pracę kierowcy, wersja ta wyróżnia się nowymi elementami stylizacyjnymi, z których wiele jest znanych z Forda Mondeo i Forda S-MAX w wersji Titanium.

Najważniejszymi z nich jest użycie szczotkowanego aluminium do wykończenia elementów, które w wersji Ghia są chromowane. Jeszcze bardziej widoczne są efektowne 17-calowe aluminiowe obręcze kół o wzorze 5-ramiennym.

We wnętrzu Forda Galaxy Titanium charakterystyczny klimat uzyskano dzięki sportowym fotelom pokrytym tapicerką Alcantara oraz przyciemnianym szybom w tyle przedziału pasażerskiego. Z kolei standardowo dostępny kolorowy wyświetlacz zestawu wskaźników Ford Convers+ na tablicy przyrządów sprawia, że komunikacja kierowcy z pojazdem nabiera interaktywnego charakteru.

- Jestem przekonany, że naszym klientom spodobają się najnowsze zmiany, które wprowadziliśmy we wnętrzu i na zewnątrz nadwozia wersji Titanium S. Przede wszystkim cieszy dostępność Forda Galaxy w wykończeniu Titanium, a także imponujące osiągi jakie zapewnia nowy 2,2-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o mocy 175 KM – konkluduje Steve Adams.