Logo
WiadomościTargi SamochodoweGenewa 2008: Ford w natarciu dzięki nowym wersjom wyposażeniowym

Genewa 2008: Ford w natarciu dzięki nowym wersjom wyposażeniowym

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Dzięki wprowadzeniu do oferty nowych usportowionych odmian popularnej wersji Titanium, nabywcy Forda Mondeo, Forda S-MAX i Forda Galaxy mają do dyspozycji jeszcze szerszy wybór wersji wyposażeniowych.

Genewa 2008: Ford w natarciu dzięki nowym wersjom wyposażeniowym
Auto Świat
Genewa 2008: Ford w natarciu dzięki nowym wersjom wyposażeniowym

Oferta modelowa w przypadku Forda Mondeo i Forda S-MAX została poszerzona wraz z wprowadzeniem na rynek nowej wersji Titanium S o sportowym charakterze. Odmiana ta jest rozwinięciem dotychczasowej, niezwykle bogato wyposażonej wersji Titanium. Została ona uzupełniona o nowe elementy wykończenia i nowe wyposażenie, przez co Titanium S prezentuje się jeszcze okazalej i ma zdecydowanie bardziej sportowy charakter.

- Detale wykończenia wersji Titanium doskonale wpisują się w stylistykę kinetic design. W sytuacji gdy ponad 50 procent nabywców zamawia właśnie tę wersję, wiemy, że jest to propozycja ze wszech miar udana. Teraz, wraz z wprowadzeniem odmiany Titanium S, dodaliśmy kolejne elementy wyposażenia i nowe akcenty wykończeniowe, przez co stworzyliśmy nową wersję istniejącego modelu o wyraźnie zdefiniowanym sportowym charakterze – tłumaczy Steve Adams.

Wersja Titanium S oferowana jest w Fordzie S-MAX, zaś w przypadku Forda Mondeo w nadwoziu 5-drzwiowym oraz kombi. Dostępny w standardzie pełny pakiet stylizacyjny nadwozia tworzy bardzo oryginalny, sportowy wygląd. Lakierowane w kolorze nadwozia boczne spojlery progowe i tylny spojler należą do wyposażenia standardowego Forda S-MAX, a teraz są dostępne także w Fordzie Mondeo.

Mająca kształt trapezu dolna krata wlotu powietrza do silnika, umieszczona w mającym kolor nadwozia spojlerze pod przednim zderzakiem, otrzymała specjalne obramowanie w kontrastującym kolorze srebrnym lub antracytowym, w zależności od wybranego odcienia lakieru nadwozia.

Dla lepszego odróżnienia tej wersji, górna i dolna krata wlotu powietrza Forda Mondeo Titanium S ma siatkę o oczkach w kształcie plastra miodu. Nowy zestaw lamp przeciwmgielnych w wersji Titanium S Forda Mondeo także ma obudowy reflektorów w odcieniu kontrastującym z kolorem lakieru. Z kolei w spojlerze pod tylnym zderzakiem umieszczono zintegrowany dyfuzor w kontrastującym odcieniu, który otacza końcówki rur wydechowych.

Standardowo montowane sportowe zawieszenie powoduje obniżenie prześwitu o 10 – 15 mm w porównaniu z zawieszeniem tradycyjnym. W tym konkretnym przypadku charakterystyka zawieszenia jest specjalnie dobrana i zapewnia większą stabilność na nierównych nawierzchniach, mniejsze przechyły nadwozia i bardziej bezpośrednie sterowanie – wszystko dzięki twardszym amortyzatorom oraz sztywniejszej charakterystyce sprężyn i tulei zawieszenia.

Sportowe zawieszenie, w połączeniu z 18-calowymi obręczami aluminiowymi, świetnie pomaga wydobyć zwrotność i sportową naturę wersji Titanium S.

W przypadku zamówienia Forda Mondeo Titanium S wyposażonego w interaktywny system zwiększający bezpieczeństwo czynne (IVDC) z układem płynnej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC), zawieszenie o sportowej charakterystyce staje się zbędne i w związku z tym nie jest w takich samochodach montowane.

Do standardowego wyposażenia wersji Titanium S Forda Mondeo i Forda S-MAX należy także system reflektorów adaptacyjnych (AFS), w których wiązka świateł podąża za kierunkiem skrętu kół, co zapewnia skuteczne doświetlanie zakrętów. Niektóre inne elementy wyposażenia wersji Titanium S pojawiają się w zależności od modelu. Na przykład Ford S-MAX może otrzymać przyciemniane boczne szyby przedziału pasażerskiego, zaś Ford Mondeo ma w wyposażeniu seryjnym przycisk rozrusznika Ford Power w miejsce tradycyjnej stacyjki.

Stosowanie miękkich w dotyku wykładzin powierzchni, które najczęściej dotykają dłonie użytkowników oraz wybór koloru czarnego i detali ze szczotkowanego aluminium stało się już nieodłącznym elementem wysokiego standardu wykończenia, typowego dla obecnej wersji Titanium. W przypadku wersji Titanium S wprowadzono dalsze zmiany w doborze materiałów wykończeniowych oraz detali stylistycznych, które podkreślają bardziej sportowy charakter nowej wersji.

Charakterystyczne listwy z zakończeniami w kształcie grotów, zdobiące drzwi od wewnątrz, są teraz wykonane z tworzywa „Carbotex Sport”. Ten sam materiał pojawia się także na desce rozdzielczej. Powierzchnia wykończona na wysoki połysk w kolorze czarnym, przypominająca fakturą wykończenia fortepianów, obecnie sięga dalej i obejmuje panel modułu multimediów i przyciski sterujące. Obicia sportowych foteli są częściowo pokryte skórą. Charakterystyczne szwy w kolorze czerwonym mają także funkcję ozdobną, wyraźnie dzieląc poduszki siedzeń i oparcia na kilka sekcji.

Te same czerwone szwy pojawiają się także na mieszku u podstawy dźwigni zmiany biegów, na podłokietniku będącym częścią centralnej konsoli oraz – w Fordzie Mondeo Titanium S – także na wewnętrznych wykładzinach drzwi. Skórzane obicie koła kierownicy zostało wyraźnie podzielone na cztery sekcje, zaś miejsca, w których spoczywają dłonie kierowcy są wykończone specjalną perforowaną skórą, która tworzy także oprawę przełączników na kole kierownicy i pokrywa zagłębienia na kciuki.

Czerwone szwy są widoczne także na wewnętrznym promieniu kierownicy, tworząc charakterystyczny czworokątny wzór przypominający kształtem diament. Wykończenie wnętrza uzupełniają czarne dywaniki welurowe z czerwonymi obwódkami.

Wersja Titanium S pozostawia nabywcy swobodę dalszego kształtowania indywidualnego charakteru wybranego samochodu poprzez możliwość dodania specjalnego pakietu wyposażenia „S Upgrade Pack”. Pakiet ten jest dostępny zarówno w wersjach Titanium S Forda Mondeo, jak i Forda S-MAX, a decydując się na tę opcję można wybrać np. aluminiowe stopki pedałów, reflektory bi-ksenonowe w miejsce halogenowych świateł z systemem AFS, czy tapicerkę Alcantara w miejsce obić częściowo wykonanych ze skóry.

Do tej pory najbardziej luksusową wersją Forda Galaxy była wersja Ghia, którą można rozpoznać po dodatkowych chromowanych akcentach stylistycznych na zewnątrz nadwozia i górnej centralnej konsoli ze schowkami na całej długości sufitu. W wyposażeniu są jeszcze: automatyczny włącznik reflektorów i automatyczne wycieraczki szyb.

- Użytkownikom Forda Galaxy bardzo podoba się sposób rozplanowania wnętrza oraz nowoczesne rozwiązania, które mają do dyspozycji podróżując tym modelem. Ale wiemy też, że naszym klientom podoba się nowoczesny klimat 'techno' i modne detale wykończenia zastosowane w wersjach Titanium Forda Mondeo i Forda S-MAX – wyjaśnia Adams. W szczególności cenią oni sobie bardzo bogate wyposażenie, oryginalne elementy stylistyczne, w tym zdobniki i detale wykończenia ze szczotkowanego aluminium, a także rozwiązania i układy ułatwiające prowadzenie pojazdu, jak choćby duży kolorowy wyświetlacz funkcji w zestawie wskaźników Ford Convers+.

W odpowiedzi na zgłaszane życzenia klientów nowa wersja Forda Galaxy - Titanium jest teraz pozycjonowana w ofercie Forda na równi z wersją Ghia i posiada ten sam, bardzo bogaty poziom wyposażenia:

• Automatyczny włącznik reflektorów:;• Automatyczne wycieraczki szyb z czujnikiem deszczu;• Ogrzewana przednia szyba „Quickclear”;• Tempomat;• Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, z wbudowanymi lampkami oświetlającymi podłoże;• Klimatyzacja w tylnej części przedziału pasażerskiego.

Obok najnowszych rozwiązań technicznych i układów wspomagających pracę kierowcy, wersja ta wyróżnia się nowymi elementami stylizacyjnymi, z których wiele jest znanych z Forda Mondeo i Forda S-MAX w wersji Titanium.

Najważniejszymi z nich jest użycie szczotkowanego aluminium do wykończenia elementów, które w wersji Ghia są chromowane. Jeszcze bardziej widoczne są efektowne 17-calowe aluminiowe obręcze kół o wzorze 5-ramiennym.

We wnętrzu Forda Galaxy Titanium charakterystyczny klimat uzyskano dzięki sportowym fotelom pokrytym tapicerką Alcantara oraz przyciemnianym szybom w tyle przedziału pasażerskiego. Z kolei standardowo dostępny kolorowy wyświetlacz zestawu wskaźników Ford Convers+ na tablicy przyrządów sprawia, że komunikacja kierowcy z pojazdem nabiera interaktywnego charakteru.

- Jestem przekonany, że naszym klientom spodobają się najnowsze zmiany, które wprowadziliśmy we wnętrzu i na zewnątrz nadwozia wersji Titanium S. Przede wszystkim cieszy dostępność Forda Galaxy w wykończeniu Titanium, a także imponujące osiągi jakie zapewnia nowy 2,2-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o mocy 175 KM – konkluduje Steve Adams.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: