Nowy SUV marki Mercedes-Benz zaprezentował się już wcześniej w wersji terenowej i miejskiej, ale Mercedes nie zadowala się tylko podziałem według trudności terenu. W Genewie zaprezentowano także hybrydową odmianę przeznaczoną dla osób, którym zależy na środowisku naturalnym.
Podobna kwestia używana jest często względem samochodów oszczędnych, ale mało dynamicznych. W wypadku hybrydowego Vision GLK jest inaczej. Pod maską znajdziemy 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 2,2 l połączony z silnikiem elektrycznym, które razem produkują 165 kW (224 KM) mocy i 560 Nm momentu obrotowego. Diesel wyposażono w podwójne doładowanie oraz czwartą generację systemu common-rail pracujący z ciśnieniem do 2000 barów i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.
Czystsze spaliny w wypadku Mercedesa uzyskiwane są poprzez wtryskiwanie do układu wydechowego substancji AdBlue, która zapewnia przemianę 80 % tlenków azotu (niebezpieczne gazy w spalinach silników wysokoprężnych) na parę wodną i azot. Dzięki temu Vision GLK hybrid już dziś pełni europejską normę EU6 i amerykańską BIN5. Oszczędność paliwa uzyskano także dzięki systemowi start-stop, który wyłącza silnik w czasie postoju. Podczas hamowania silnik elektryczny zachowuje się jak generator i przetwarza energię kinetyczną w elektryczną, która ładuje baterie.