Najważniejsze zmiany stylistyki dotyczą karoserii, jednak gruntownej modyfikacji poddano również wnętrze, w tym tablicę przyrządów i trzyramienną, sportową kierownicę. W nowym SLK 350 zainstalowano sportowy silnik V6 z klasy SL, który osiąga moc 224 kW / 305 KM przy 6500 obr. / min., to jest moc o 24 kW / 33 KM większą, niż 6-cylindrowy silnik poprzedniej wersji. Moment obrotowy zwiększono o 10 Nm do 360 niutonometrów przy 4900 obr. / min.

Przy większej mocy i wyższych parametrach jazdy, nowy SLK 350 zużywa o wiele mniej paliwa. Łączne spalanie przy sześciostopniowej mechanicznej skrzyni biegów to tylko 9,5 l na 100 km, co oznacza imponującą redukcję zużycia paliwa o 1,1litra na 100 km.

Oprócz SLK 350, w linii kompaktowych Mercedesów roadster dostępny jest także czterocylindrowy model SLK 200 KOMPRESSOR oraz sześciocylindrowy SLK 280.

Moc 4-cylindrowego silnika z doładowaniem wzrosła o 15 kW / 21 KM do 135 kW / 184 KM, podczas, gdy zużycie paliwa spadło do 7,7 litrów na 100 kilometrów. Spalanie SLK 280 (170 kW / 231 KM wg NEDC) zostało zredukowane o 0,4 litra do 9,3 litrów na 100 kilometrów. Mercedes SLK 55 AMG nadal jest napędzany dobrze znanym 5,5 litrowym silnikiem V8 o mocy 265 kW / 360 KM.

Styliści nadali temu kultowemu autu bardziej sportową sylwetkę. Wzrok przyciąga nowy zderzak przedni w kształcie strzały, ze zmodyfikowanym układem wlotów powietrza. Metamorfozie uległ również tył, który sprawia, że roadster wygląda jeszcze bardziej muskularnie. Wrażenie to potęgują trapezoidalne rury wydechowe i przyciemniane lampy. W powiększonych lusterkach bocznych zainstalowano diodowe kierunkowskazy w kształcie strzałek.