Po premierze Fiata Bravo już niczego rewolucyjnego od włoskiego koncernu nie oczekiwaliśmy. Jednak nowa Lancia Delta będzie jeszcze ładniejsza i mniej dostępna niż Bravo, dla przeciętnych śmiertelników. Nowy model wkracza wkrótce na arenę, a jego oficjalna premiera odbędzie się podczas salonu samochodowego w Genewie (marzec 2008).
Model ten już wcześniej poznaliśmy z wersji studyjnych. Wersja produkcyjna będzie nieco inna, ale ładniejsza. Wiele elementówpochodzi z braterskiego Fiata Bravo. Oba modele mają dla przykładu identyczny rozstaw osi - 2700 mm. wymiary zewnętrzne to: długość 4,5 m, szerokość 1,8 m i wysokość 1,5 m. Gama jednostek napędowych zapewnia użytkownikowi wybór mocy w zakresie od 88 kW do 162 kW.
Producent zakłada, że nowa Delta przyniesie zysk, gdy sprzedanych zostanie przynajmniej 45 tys. egz. rocznie. Planowana maksymalna wielkość produkcji to 70-80 tys. egz.
W tym roku Lancia zamierza wyprodukować przynajmniej 150 tys. samochodów, podczas gdy w 2007 roku na drogi wyjechało 119 tys. nowych aut tej marki. Obecnie kluczowym modelem jest Ypsilon, a w dalszej kolejności mały MPV Musa, Phedra (4,5 tys. egz.) i Thesis (957 egz.).