Szczytem marzeń wśród maszyn, które debiutują w Genewie, jest Klasa SL. Mercedes-Benz udoskonalił, podrasował i rozbudował roadstera w takim zakresie, że nazwanie tych zmian „liftingiem” byłoby wielkim niedopowiedzeniem. Rezultatem jest samochód stanowiący bezkonkurencyjną w swojej klasie syntezę sportowego ducha, bezpieczeństwa i wygody, zapewniający jednocześnie właściwą Mercedesowi precyzję jazdy i przeżycia, jakie daje prowadzenie wozu sportowego.

Nowa, bardziej sportowa i zdecydowana stylistyka odzwierciedla doskonałe parametry prowadzenia roadstera. SL jest teraz bardziej zwinny dzięki nowemu, bezpośredniemu układowi kierowniczemu, a przy tym jeszcze bezpieczniejszy i wygodniejszy. Debiutujące wiosną 2008 r. modele SL zawierają nowe, sześciocylindrowe silniki: wersja SL 280 osiąga moc 170 kW/231 KM i zapewnia świetny start do świata sportowych aut SL. Wersja SL 350 napędzana jest ulepszonym, wysokoobrotowym silnikiem sportowym.

Moc poprzedniego 3,5 l silnika zwiększona została o 16 procent do 232 kW / 316 KM, a moment obrotowy wzrósł o 10 Nm do 360 Nm. Dzięki tej mocarnej kombinacji nowy SL 350 osiąga 100 km / godz. w czasie 6,2 sekund, czyli o 0,4 sekundy szybciej, niż poprzednia wersja. Co ważne, w przypadku tego modelu większa moc nie oznacza większego spalania: SL 350 pali 9,9 litrów na 100 km, czyli jest o 0,4 litra bardziej ekonomiczny (wg NEDC) od poprzedniej wersji o parametrach 200 kW / 272 KM.

Sztandarowymi modelami Klasy SL pozostają: SL 500 z silnikiem V8 oraz dwunastocylindrowy SL 600. Silniki zastosowane w tych dwóch modelach spalają do 0,4 litrów paliwa mniej na 100 km.

Klasa SL pozostaje liderem na polu bezpieczeństwa, dzięki reflektorom biksenonowym oraz opcjonalnemu inteligentnemu systemowi świateł (Intelligent Light System), który dostosuje się do różnych warunków jazdy. Jednym z nowych rozwiązań we wnętrzu jest AIRSCARF, wynaleziony i opatentowany przez Mercedes-Benz system nawiewu ciepłego powietrza na poziomie szyi pasażerów. Ten dodatek poprawia komfort jazdy podczas podróży z opuszczonym dachem, a ponadto przedłuża sezon jazdy roadsterem na zimniejsze miesiące.

Stylizacja przodu modeli Klasy SL najlepiej pokazuje, jak Mercedes-Benz podkreślił sportowe cechy roadstera. Imponująca, szeroka krata chłodnicy w kształcie strzały symbolizuje dynamikę i potencjał wozu. Pozioma listwa wizualnie poszerza osłonę chłodnicy, podkreślając muskularny kształt maski SL w jej nowej, a jednocześnie tak dobrze znanej stylistyce.