Firmę Think Global cechuje relatywnie bogata historia. W latach 90-tych jej elektromobil Th!nk sprzedawany był w Stanach Zjednoczonych. W tym samym okresie firmę zakupił koncern Ford. Kolejnym właścicielem była szwajcarska spółka Kamkorp Microelectronics, a po jej zbankrutowaniu na ożywienie firmy Th!nk zdecydowała się w roku 2006 grupa inwestorów z Norwegii.
Fundamentem projektu Th!nk Ox jest uniwersalna platforma, na której może być zbudowane kilka samochodów przeznaczonych specjalnie dla rynku europejskiego, północnoamerykańskiego i azjatyckiego. Baterie zamontowano w dwóch miejscach w dolnej części karoserii, co pozwoliło lepiej wykorzystać konstrukcję do budowy samochodów różnych segmentów. W Genewie firma prezentuje wersję MPV, ale akcentuje możliwość wytworzenia coupe czy samochodu sportowego.
Th!nk Ox swoimi rozmiarami i kształtami przypomina Smart ForFour. Długość wynosi 4,12 m, przy czym rozstaw osi jest zaskakująco długi – 2,8 m. Dzięki ponadprzeciętnej wysokości 1,65 m i szerokości 1,81 m wewnątrz znajdzie dostatek miejsca aż pięć osób. Silnik o mocy 60 kW (82 KM) rozpędza elektromobil o masie 1485 kg do prędkości maksymalnej 135 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 s.
Pojemność akumulatorów sodowych lub litowych, których pełne naładowanie ze zwykłej sieci elektrycznej trwa 12 godzin, umożliwia przejechać z pełnym obciążeniem ok. 200 km, a w zwykłym ruchu miejskim aż 250 km.
Ox wyposażono w liczne systemy elektroniki pokładowej, m. in. jednostkę informacyjno-rozrywkową, system telematyczny czy komputer pokładowy.