Prezentowany podczas tegorocznego salonu genewskiego najnowszy Ford Fiesta jest bardzo dobrym przykładem tego jak założenia te są praktycznie wcielane w życie.

Istotną nowością o dużym znaczeniu dla walki o czystość środowiska jest opracowany przez Ford of Europe nowatorski wskaźnik wpływu produktu na środowisko, tak zwany indeks PSI (Ford Product Sustainability Index). Jest to jak dotąd najbardziej kompleksowy sposób oceny wpływu pojazdów na środowisko naturalne, społeczeństwo i gospodarkę stosowany w branży motoryzacyjnej.

Przyjęty wskaźnik PSI uwzględnia osiem parametrów, które zostały uznane za kluczowe pod względem wpływu pojazdu na środowisko. Z jednej strony odzwierciedlają one wielopłaszczyznowy charakter wpływu pojazdu na środowisko, a z drugiej – ilustrują kompleksowe podejście specjalistów Forda do rozwiązywania problemów w tej dziedzinie.

W najnowszym Fordzie Fiesta wykorzystano więcej materiałów nadających się do dalszej przeróbki oraz pochodzących z odzysku. Jednocześnie jest samochodem bezpieczniejszym, a przy tym – biorąc pod uwagę cały wieloletni cykl eksploatacji pojazdu – emituje mniej związków szkodliwych oraz charakteryzuje się niższymi kosztami utrzymania.

Ford Fiesta otrzymał certyfikat „Wnętrze przetestowane na obecność alergenów” nadany przez organizację certyfikującą TÜV Rhineland Group. Tym samym najnowszy Ford Fiesta idzie w ślady swoich większych kuzynów: modeli Focus, C-MAX, Kuga, Mondeo, S-MAX oraz Galaxy, które wcześniej otrzymały podobne certyfikaty.

Silniki ECOnetic

Najnowsza propozycja w rodzinie Forda Fiesta – wersja Fiesta ECOnetic, napędzana specjalnie przygotowaną wersją silnika Diesla Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra i mocy 90 KM i wyposażona w katalityczny filtr cząstek stałych (cDPF). Jest to zarazem najbardziej ekonomiczna wersja Forda Fiesta, mogąca przejechać dystans 100 km w tzw. europejskim cyklu mieszanym zużywając zaledwie 3,7 litra oleju napędowego. Temu niskiemu zużyciu paliwa towarzyszy najniższy w tej klasie wskaźnik emisji CO2 wynoszący 98 g / km.