Nowo proponowane pakiety wykończenia „Ford Individual” pod wieloma względami nawiązują do elementów wykończenia wnętrza i zewnętrznych dodatków oferowanych pod tą samą marką w innych modelach Forda, takich jak: Mondeo, S-MAX, Galaxy, nowy Ford Fiesta, nowy Ford Ka i ostatnio także Ford Focus.

Zespół stylistów, aby nadać bardziej indywidualny wygląd, zaproponował specjalny pakiet wykończenia wnętrza dla Forda Kuga w topowej wersji Titanium. Styliści czerpali inspirację ze studium nadwoziowego Ford iosisX, prezentowanego podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2006 roku, a także z pomysłów wzorniczych pokazanych w prototypie Forda Kuga wystawianym podczas salonu we Frankfurcie w 2007 roku.

Styliści opracowali zupełnie nowe wzory obić foteli i wewnętrznych wykończeń drzwi oraz zaproponowali nową kolorystykę wnętrza. Elementy te połączono z nowymi wysokiej jakości materiałami, proponując wzory w kontrastujących odcieniach oraz miłe w dotyku powierzchnie.

Dwa rodzaje wysokiej jakości obić skórzanych uzupełniają pomysłowo zaprojektowaną tapicerkę foteli. Skóra Nappa o bardzo gładkiej powierzchni posłużyła do pokrycia boków i oparć foteli, ze specjalnymi wypełnieniami w siedziskach i oparciach. W górnej części oparć widoczne jest charakterystyczne wytłaczane logo „Individual”. Większa część tapicerki foteli jest pokryta skórą Bond, o podobnej kolorystyce, lecz mającej powierzchnię z fakturą o nieco grubszym ziarnie, które interesująco kontrastuje z innymi powierzchniami.

Obie powłoki skórzane kontrastują ze sobą także dzięki zastosowaniu drobnych żyłek, ułożonych w ekspresyjne wzory graficzne inspirowane założeniami konwencji Kinetic Design. Wszystkie wyraźnie widoczne elementy we wnętrzu, jak powierzchnie centralnej konsoli, powierzchnie centralnego panelu na desce rozdzielczej, czy mające kształt bumerangów wewnętrzne uchwyty drzwi, zostały wykończone na wysoki połysk (Piano).

Ford Kuga jest oferowany w trzech kombinacjach kolorystycznych wnętrza. Wysmakowane wykończenie w skórze koloru kości słoniowej Ivory kontrastuje z żyłkami na powierzchni foteli w kolorze ciemnopopielatym Dark Grey i innymi wykończonymi na wysoki połysk ciemnymi detalami wnętrza. Dwa pozostałe oryginalne pakiety wykończenia mają fotele całkowicie pokryte skórą w tonacji Ebony, z żyłkami na powierzchni w kolorze zbliżonym do bieli. Tapicerka świetnie kontrastuje z innymi detalami wykończenia wnętrza, które można zamówić w kolorze białym bądź w subtelnym odcieniu ciemnopopielatym.

Wszystkie trzy pakiety z serii „Individual” można uzupełnić wybierając jeszcze nakładki progowe z polerowanej stali nierdzewnej oraz wysokiej jakości dywaniki podłogowe z tkaniny welurowej – wszystkie mają laserowo wytłaczane logo z literami „Individual” o charakterystycznym kroju. Wersje z ręczną skrzynią biegów mogą dodatkowo otrzymać aluminiowe nakładki na pedały.

Styliści Forda opracowali też specjalny pakiet dodatków stylizujących nadwozie.

Nawiązanie do obu na wstępie wymienionych modeli koncepcyjnych (iosisX oraz Kuga 2007) jest widoczne przede wszystkim dzięki dzielonej pionowo kracie wlotu powietrza i silnie zaznaczonym chromowanym dodatkowym otworom nawiewu. Dolna krata wlotu powietrza jest obramowana dodatkowymi szerokimi otworami doprowadzającymi powietrze.

Sylwetkę podkreślają poszerzone obrzeża nadkoli lakierowane w kolorze nadwozia, dolne osłony progowe oraz nowe zderzaki, które w tej wersji sięgają o około 50 mm niżej niż zderzaki w wykonaniu standardowym.

Dolne osłony podwozia również zostały obniżone o około 50 mm, przy czym osłona tylna tworzy obudowę końcówek rur wydechowych. Osłony te i nakładki ochronne drzwi są lakierowane w kontrastującym kolorze srebrnym co daje bardziej efektowny wygląd. Kolejnym elementem podkreślającym sportową linię Forda Kuga w wykonaniu „Individual” jest tylny spojler o zmienionym kształcie, który został dodatkowo wydłużony o około 100 mm.

W ofercie akcesoriów dostępne są niezwykle efektowne 20-calowe obręcze kół z oponami 255/35 ZR 20. Obręcze są lakierowane w błyszczącym kolorze srebra Molten, a czołowe powierzchnie ramion obręczy kół zostały specjalnie wykończone technologią obróbki maszynowej.

Ford Kuga FWD

Wersja Forda Kuga 2.0 TDCi z napędem na przednie koła (FWD) obecnie charakteryzuje się jeszcze niższym wskaźnikiem emisji CO2. Dzięki zmniejszeniu emisji CO2 do 159 g / km i dzięki średniemu zużyciu paliwa na poziomie 6,1 l / 100 km, model mieści się w kategorii pojazdów, której w niektórych krajach przysługują atrakcyjne ulgi podatkowe.

Forda Kuga z przednim napędem idzie w ślady wersji z inteligentnym napędem na wszystkie koła - obu przypadkach źródłem napędu jest 2,0-litrowy silnik diesla Duratorq TDCi rozwijający maksymalną moc 136 KM i dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Obie wersje mają standardowo montowany filtr cząstek stałych DPF.

Ciekawostką jest np. tryb wstrzymania pracy lub „uśpienia” elektryczno-hydraulicznego układu wspomagania kierownicy EHPAS.

Dodatkową pomocą dla użytkowników wszystkich wersji Forda Kuga z silnikami TDCi jest zintegrowana z obrotomierzem lampka sygnalizująca optymalny moment do zmiany biegu.

Nowa oferta silników

Poszerzenie oferty silników o 5-cylindrową jednostkę benzynową Duratec o mocy 200 KM daje możliwość radykalnej poprawy dynamiki i osiągów.

Nowy silnik dla Forda Kuga jest rozwinięciem znanej i sprawdzonej 2,5-litrowej jednostki Ford Duratec - silnik otrzymał specjalnie skalibrowane ustawienia i charakterystyki pracy.

Ford Kuga 2.5 l jest standardowo wyposażony w inteligentny napęd na cztery koła Haldex 4 generacji oraz 6-stopniową ręczną skrzynię biegów Durashift. Maksymalna wartość momentu wynosząca 320 Nm jest dostępna w przedziale od 1600 aż do 4,000 obr. / min. Prędkość maksymalna wynosi 210 km / godz.,a zużycia paliwa - na poziomie 9,9 l / 100 km.

W ramach opcji Ford Kuga z 2,5-litrowym silnikiem będzie oferowany także z przekładnią automatyczną Durashift 5-tronic.

W module TCM przewidziano zaawansowane procedury „uczenia się”, w ramach których system ma szerokie możliwości adaptacji do zmieniających się warunków