Nowe Alto łączy w sobie atrakcyjną stylizację z miejską mobilnością i doskonałymi walorami w zakresie ekologii, a zwłaszcza emisji dwutlenku węgla (CO2), trafiając w potrzeby dzisiejszych klientów oraz wymagania ochrony środowiska. Alto charakteryzuje się dobrymi wynikami w dziedzinie ekologii bez angażowania kosztownych technologii, dzięki czemu niska emisja dwutlenku węgla oraz niskie zużycie paliwa osiągnięte zostały w małym pojeździe o bardzo konkurencyjnej cenie.

W dodatku, jak na mały pojazd miejski jest samochodem dającym wielką radość z jazdy, odzwierciedlając filozofię zawartą w sloganie Suzuki "Way of Life!".

Jako drugi model drugiej fazy światowej strategii Suzuki, ukierunkowanej na przyjazność dla użytkownika i rodziny, nowe Alto oferuje wysoki poziom komfortu przy niewielkich gabarytach. Design samochodu łączy sportowy, dynamiczny wygląd, który powinien przypaść do gustu europejskiej klienteli z doskonałą aerodynamiką.

Suzuki planuje roczną sprzedaż Alto na rynkach europejskich na poziomie 60 000 sztuk, poczynając od debiutu, przewidzianego na wiosnę 2009 roku.

Nowe Alto to samochód przeznaczony przede wszystkim dla mieszkańców miast, którzy potrzebują niewielkiego, ale stylowego samochodu oferującego radość z jazdy, przy doskonałych walorach ekologicznych. Pojazd doskonale wpisuje się w założenia drugiej fazy światowej strategii Suzuki.

Punktem wyjściowym koncepcji nowego Alto jest zaoferowanie klientom samochodu ekonomicznego, przyjaznego dla środowiska, stylowego, wygodnego i praktycznego, a przy tym odznaczającego się dobrymi osiągami. Małe wymiary (nowy Alto jest najmniejszym samochodem wśród strategicznych modeli Suzuki) i niewielka masa pojazdu zapewniają doskonałe walory ekologiczne i przyjazność dla użytkownika.

Nowe Alto ma długość całkowitą 3 500 mm, szerokość 1 600 mm, wysokość 1 470 mm, a rozstaw osi to 2 360 mm. Rozstaw kół przednich wynosi 1405 mm, a tylnych 1 400 mm. Minimalny prześwit to 150 mm.

Pomimo niewielkich wymiarów zewnętrznych, Alto oferuje bagażnik o pojemności 129. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy przestrzeń bagażową z niemal płaską podłogą o pojemności 367 litrów (wg normy VDA).

Oparcie tylnych siedzeń można położyć wygodnie jednym ruchem, a nawet, gdy przednie fotele są odsunięte maksymalnie do tyłu, nie ma potrzeby demontażu zagłówków.

Nowy Alto jest napędzany benzynowym, trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,0 litra, który z powodzeniem stosowany jest w znanym już modelu Splash. Jednostka ta ma lekką, kompaktową konstrukcję i odznacza się niskim tarciem wewnętrznym.

Maksymalna moc wynosi 50 kW, a moment obrotowy 90 Nm. Zużycie paliwa wynosi tylko 4,4 l / 100 km, a emisja dwutlenku węgla (CO2) zaledwie 103 g / km. Standardowo stosowana jest pięciobiegowa skrzynia manualna, a dostępna jest także czterobiegowa przekładnia automatyczna, bardzo rzadko spotykana w samochodach z silnikiem o pojemności 1,0 l.

Aby wspomóc kierowcę w unikaniu potencjalnie niebezpiecznych sytuacji na drodze, nowe Alto jest dostępny z układem Electronic Stability Program (ESP). W celu redukcji skutków ewentualnych wypadków w konstrukcji nadwozia nowego Alto zastosowano koncepcję Suzuki o nazwie Total Effective Control Technology (TECT), która obejmuje strefę kontrolowanego zgniotu, pochłaniającą energię zderzenia, ramę zawieszenia zbudowaną tak, by rozpraszała energię jak najdalej od osób podróżujących samochodem oraz solidną, sztywną strukturę kabiny.

Dane techniczne i wymiary

Silnik Benzynowy 1.0 l Napęd Na koła przednie Skrzynia biegów 5-biegowa manualna/4-biegowa automatyczna Układ kierowniczy Do ruchu prawo- i lewostronnego Liczba drzwi 5 WYMIARY Długość całkowita (mm) 3 500 Szerokość całkowita (mm) 1 600 Wysokość całkowita (mm) 1 470 Rozstaw osi(mm) 2 360 Rozstaw kółPrzód 1 405Tył (mm) 1 400 Minimalny prześwit (mm) 150 Minimalny promień skrętu (m)4,5 POJEMNOŚCI Liczba osób 4 Pojemność bagażnikaMaksymalna