Nowy silnik z inteligentnym systemem zmiennych faz rozrządu osiąga z niskiej pojemności relatywnie wysoką moc bez użycia doładowania. Maksymalna moc 74 kW (100 KM) osiągana jest przy 6000 obr./min, moment obrotowy osiąga maksimum 132 Nm przy 3800 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym powinno wynieść ok. 5 l/100 km.

Rozmiary jednostki zbliżone są do 3-cylindrowego silnika o pojemności jednego litra. Konstrukcja z małą średnicą cylindra i dużym skokiem tłoka pozwoliła uzyskać szczupły kadłub i bardzo dobre osiągi.

Dużo uwagi poświęcono eliminacji strat, tak spowodowanych tarciem wewnętrznym (nowe tłoki z małymi powierzchniami tarcia i niską masą), jak i przez użycie inteligentnej techniki alternatora.

Nowy system wyłączania silnika (w chwili załączenia biegu jałowego) zapewnia rozrusznik bez przełożenia paskiem. Sam rozruch silnika jest znacznie cichszy i szybszy.

Nowy silnik 1,33 Dual VVT-i (74 kW/100 KM) dostępny będzie z 6-stopniową manualną skrzynią biegów nowej generacji.

Przekładnia produkowana będzie w polskiej fabryce, silnik powstaje w zakładzie w Deeside w Walii.