Pierwszy prototyp produkcyjnej Ampery został po raz pierwszy naładowany z nowozainstalowanej stacji ładowania znajdującej się w siedzibie głównej Opla.

Ampera z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu wykorzystywać będzie energię elektryczną zgromadzoną w 16 kWh baterii litowo-jonowej pozwalającej na pokonanie pierwszych 600 kilometrów z Rüsselsheim w Niemczech na Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie,bez emisji CO2. Za kierownicą zasiądzie Dyrektor Opla/Vauxhalla ds. wdrożenia pojazdów elektrycznych, Gherardo Corsini. „Nie mogę się już doczekać „nakręcenia" licznika naszej pierwszej, prototypowej Ampery w trakcie dziewiczej podróży po drogach publicznych," powiedział Corsini. „Dzięki 370 Nm chwilowego, elektrycznego momentu obrotowego pod prawą stopą zapowiada się ona na interesującą i prawie bezgłośną przejażdżkę do Genewy."Po przejechaniu około 60 kilometrów, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski, w Amperze uruchomiony zostaje silnik spalinowy generujący prąd elektryczny napędzający koła przez pozostałą część podróży.Do naładowania pojazdu z napędem elektrycznym niezbędna jest stacja ładowania i kilka godzin ładowania wyczerpanego akumulatora przed podjęciem dalszej podróży. Ampera jednak pozwala na bezemisyjną mobilność elektryczną bez ograniczeń typowych dla konwencjonalnych pojazdów elektrycznych. Pojazd jest w stanie gładko i nieprzerwanie jechać przez ponad 500 km przed podłączeniem go do domowego gniazdka elektrycznego lub uzupełnieniem paliwa. Długodystansowa trasa prototypu z Rüsselsheim do Genewy dowodzi, iż pięciodrzwiowa, czteromiejscowa Ampera może stać się podstawowym pojazdem w rodzinie, gotowym do jazdy wszędzie i o każdej porze. Rozpoczęcie produkcji seryjnej Opla/Vauxhalla Ampery zaplanowano na koniec roku 2011.