„Gwiazdą” salonu genewskiego jest nowy minivan Mazda5, z charakterystycznym nadwoziem, z przesuwnymi drzwiami bocznymi i przestrzenią dla nawet 7 osób. Nowy model jest jeszcze bardziej rodzinny i sprawia więcej przyjemności z prowadzenia.

Przykładowo, ma nowy silnik benzynowy DISI z układem i-stop, o sportowych osiągach i mniejszej o 15% emisji CO2. Mazda pokazuje również po raz pierwszy popularny model Mazda6 po faceliftingu, o wyrazistym sportowym wyglądzie, wysokim komforcie jazdy i z silnikiem benzynowym 2,0 DISI spełniającym wymagania normy Euro V.

Dołącza do nich specjalna limitowana edycja MX-5, wprowadzona z okazji 20-lecia modelu. Na rynek europejski trafi tylko 2000 szt. tej serii. W Genewie zaprezentowane zostaną również innowacyjne, przyjazne dla środowiska układy napędowe Sky Concept (zmniejszające emisję CO2 i zużycie paliwa o 15-20%), które zostaną wprowadzone do globalnego programu Mazdy od 2011 r. Jest to znaczący krok w planach Mazdy, których celem jest poprawienie ekonomiki paliwowej całej gamy o 30% do 2015 r.

Mazda5 jest popularnym kompaktowym minivanem, funkcjonalnym i bezpiecznym. Dopracowano w niej mechanizmy automatycznego odsuwania tylnych drzwi i przekształcanych siedzeń dla nawet 7 osób z poprzedniego modelu, dodając nowe cechy – w tym rozwiązania stylizacyjne z cenionego pomysłu projektowego „Nagare”. Jest też bardziej oszczędna niż kiedykolwiek, dzięki nowemu silnikowi benzynowemu 2,0 z układem stop/start Mazdy, i-stop.

Genewa 2010: Premiery Mazdy na salonie genewskim w 2010 r Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Premiery Mazdy na salonie genewskim w 2010 r

W połączeniu z ulepszeniami aerodynamiki, umożliwia to zmniejszenie emisji CO2 o ok. 15% w porównaniu z 2-litrowym silnikiem benzynowym, który zastępuje.

Mazda6 jest zdecydowana kontynuować swój sukces dzięki nowej wersji po faceliftingu, która jest jeszcze bardziej przyjazna dla środowiska i wnosi ulepszenia zwiększające bezpieczeństwo i odczucie jakości we wnętrzu. Wszystkie odmiany nadwozia (sedan, hatchback i kombi) otrzymują na nowo zaprojektowany przód, bardziej aerodynamiczny i sportowy, podczas gdy we wnętrzu zastosowano elementy wykończenia chromowane i czarne lakierowane na wysoki połysk w celu poprawy wrażenia wysokiej jakości.

Genewa 2010: Premiery Mazdy na salonie genewskim w 2010 r Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Premiery Mazdy na salonie genewskim w 2010 r

Wprowadzono nowy silnik benzynowy MZR 2,0 DISI, który zużywa bardzo mało paliwa, emituje mniej szkodliwych składników spalin i ma sportowy charakter, podobnie jak poprzedni silnik 2-litrowy, jaki zastępuje (poza rynkiem rosyjskim i ukraińskim). Wersja po faceliftingu ma także nowe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo czynne, zapewniając spokojniejsze prowadzenie.

Dla uczczenia sukcesu legendarnego roadstera, Mazda Motor Europe proponuje specjalny model z serii limitowanej, który przeniesie swego właściciela z powrotem w czasy naturalnej radości jazdy samochodem z otwartym nadwoziem. Bazujące na wersji silnikowej 1,8 l. z miękkim dachem, samochody z serii limitowanej są oferowane w tradycyjnym czerwonym lub białym kolorze, albo w wyjątkowym dla tego modelu lakierze niebieskim Aurora Blue, z dostosowanymi do barwy nadwozia elementami ozdobnymi wnętrza.

Genewa 2010: Premiery Mazdy na salonie genewskim w 2010 r Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Premiery Mazdy na salonie genewskim w 2010 r

Specjalne rocznicowe oznakowanie jest umieszczone na zewnątrz i w środku, obejmując dywaniki, nakładki ze stali nierdzewnej z numerem seryjnym samochodu (od 1 do 2000) i specjalne felgi ze stopów lekkich. W celu zwiększenia radości z każdy, samochody serii limitowanej mają poprzeczkę usztywniającą przednie zawieszenie w celu poprawy prowadzenia.

Na genewskim stoisku Mazdy w tym roku będą prezentowane również innowacyjne układy napędowe Sky Concept, które zostaną wprowadzone do produkcji seryjnej za rok i zapewnią sportowe wrażenia z jazdy, w połączeniu z bardzo niską emisją substancji szkodliwych dla środowiska. Zostaną pokazane: silnik benzynowy SKY-G i wysokoprężny SKY-D, oba o znacznie poprawionej ekonomice paliwa (odpowiednio o 15% i 20%) i większej mocy niż obecne silniki, które zastępują. Silniki Sky są uzupełnione o SKY-Drive, całkowicie nową 6-biegową przekładnię automatyczną, która zmniejsza zużycie paliwa i zwiększa przyjemność z jazdy do poziomu przekładni 2-sprzęgłowej.