Modernizacja objęła przednią część pojazdu, która obecnie sprawia wrażenie dynamiczniejszej. Na pierwszych oficjalnych zdjęciach wciąż mamy stare logo, które według niektórych źródeł miało się już upodobnić do tego, które znamy z najnowszej Giulii.

Zmiany wnętrza pojazdu są niewielkie. Mamy tam nowy materiał pokrywający deskę rozdzielczą i już w standardzie znajdziemy 5-calowy ekran dotykowy z systemem umożliwiającym bezpośrednie łączenie się z serwisami społecznościowymi.

Obok wersji standardowych w ofercie znajdziemy topową Veloce (poprzednio QV), napędzaną czterocylindrowym silnikiem 1750 TBi o mocy 239 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, który overboost zwiększa do 340 Nm. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w ciągu 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 243 km/h. Od podstawowej wersji odróżniają ją m.in. dwie końcówki układu wydechowego, sportowe zderzaki, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, sportowa kierownica i fotele.

Odmłodzona Alfa Romeo Giulietta będzie prezentowana od 1 marca 2016 r. podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie.