SsangYong XLV oparty jest na tej samej konstrukcji co Tivoli i posiada ten sam rozstaw osi 2.600 mm. Odróżnia się wydłużonym o 235 mm nadwoziem za słupkiem C, dzięki czemu przestrzeń bagażowa zwiększona została do robiących wrażenie 720 litrów. Przy tym wszystkim udało się zachować wyróżniające Tivoli elementy wzornicze, m.in. harmonijny projekt nadwozia, sportowy wygląd coupé i płynną linię dachu.

Celem nowego projektu było stworzenie modelu wielofunkcyjnego i wielozadaniowego dla jak najszerszej rzeszy klientów, dlatego wszechstronność XLV zaspokoi potrzeby stawiane przez najróżniejsze style życia. Kupujący XLV mogą wybrać pomiędzy 1,6-litrowym silnikiem benzynowym spełniającym normę Euro 6 a 1,6-litrowym silnikiem wysokoprężnym, ręczną lub automatyczną 6-biegową skrzynią biegów Aisin oraz napędem na dwa lub cztery koła.

SsangYong zaprezentuje także w Genewie model SIV-2 (Smart Interface Vehicle), który jest średniej wielkości SUV-em klasy wyższej. Jako kolejny krok po prezentowanym w Genewie w 2013 roku samochodzie koncepcyjnym SIV-1 ten nowy model rozwija koncepcję projektową określaną mianem „Dynamic Motion”, czyli „dynamiczny ruch”.

Nowy model koncepcyjny, oparty na temacie projektowym znanym jako „Robust, Specialty, Premium” (tzn. „krzepki, wyspecjalizowany, najlepszy”), ma w zamierzeniu twórców w jeszcze większym stopniu realizować emocjonalne zjednoczenie między kierowcą a samochodem, a w przyszłości stać się strategicznym modelem SsangYonga.

SIV-2 jest samochodem hybrydowym typu mild, napędzanym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 10 kW oraz akumulatorem litowo-jonowym o produktywności energetycznej 500 Wh. Zestaw ten tworzy system hybrydowy typu mild napędzany prądem 48 V, który zapewnia cichą i wydajną jazdę przy obniżonym poziomie emisji CO2 i zupełnym brakiem hałasu w czasie korzystania z biegu jałowego i przy niskich prędkościach.

Nowy, przyjazny dla środowiska model koncepcyjny SsangYonga posiada lekką konstrukcję, nisko położony środek ciężkości oraz system podwozia i zawieszenia, który może dalej być rozwijany w celu stworzenia alternatywnych modeli z wysoce wydajnymi napędami takimi jak HEV, PHEV czy EV, które stanowić będą odpowiedź SsangYonga na wyzwania przyszłości.