Onyx jest wizją marki Peugeot, która już wykracza poza nasze czasy. Już na pierwszych szkicach designerzy zademonstrowali najwyższą aerodynamikę nadwozia i wyjątkowo awangardowe rozwiązania wnętrza.
Model studyjny ma długośc 4,65 m, szerokość 2,20 m i wysokość 1,13 m oraz masę własną 1100 kg. Karbonowe nadwozie składa się z 12 podstawowych elementów i ma masę tylko 100 kg.
Do napędu przewidziano hybrydę z dieslem o pojemności skokowej 3.7 l V8 Hybrid HDi FAP o mocy 680 KM. Auto wyposażono w sterowane z miejsca kierowcy zawieszenie, tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 355 mm z tyłu. Opony 20-calowe mają rozmiar 275/30 z przodu i 345/30 z tyłu.
We wnętrzu zastosowano materiały z recyklingu, a deska rozdzielcza wykonana została z przetworzonych gazet i z tego powodu ten komponent nosi nazwę Newspaper Wood.
Mamy także złą wiadomość dla tych, którym to auto przypadło do gustu. Peugeot nie zamierza jego produkować seryjnie.
Galeria zdjęć
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM
Hybrydowy Peugeot Onyx ma 680 KM