Onyx jest wizją marki Peugeot, która już wykracza poza nasze czasy. Już na pierwszych szkicach designerzy zademonstrowali najwyższą aerodynamikę nadwozia i wyjątkowo awangardowe rozwiązania wnętrza.

Model studyjny ma długośc 4,65 m, szerokość 2,20 m i wysokość 1,13 m oraz masę własną 1100 kg. Karbonowe nadwozie składa się z 12 podstawowych elementów i ma masę tylko 100 kg.

Do napędu przewidziano hybrydę z dieslem o pojemności skokowej 3.7 l V8 Hybrid HDi FAP o mocy 680 KM. Auto wyposażono w sterowane z miejsca kierowcy zawieszenie, tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 355 mm z tyłu. Opony 20-calowe mają rozmiar 275/30 z przodu i 345/30 z tyłu.

We wnętrzu zastosowano materiały z recyklingu, a deska rozdzielcza wykonana została z przetworzonych gazet i z tego powodu ten komponent nosi nazwę Newspaper Wood.

Mamy także złą wiadomość dla tych, którym to auto przypadło do gustu. Peugeot nie zamierza jego produkować seryjnie.