Konstrukcja ta została opracowana wspólnie przez Renault i Renault Sport Technologies. Będzie oferowana w Nowej Lagunie, zapewniając lepszą zwrotność i dynamikę pojazdu oraz większą precyzję prowadzenia, gwarantujące niezwykłą przyjemność jazdy.

Układ jezdny Active Drive z czterema kołami skrętnymi posiada liczne zalety. Poza ułatwieniem manewrów i bardziej stabilnym zachowaniem samochodu w czasie jazdy, Nowa Laguna zapewnia niespotykaną precyzję prowadzenia i pewne utrzymywanie zamierzonego toru jazdy przy znakomitym komforcie i wysokim poziomie bezpieczeństwa czynnego.

Już przy niewielkiej prędkości gwarantuje natychmiastowe wyczucie samochodu i przyjemność jazdy. Zarówno w mieście, jak i na krętej drodze samochód prowadzi się łatwo - jest zwrotny i precyzyjnie reaguje na manewry kierowcy. Dzięki specjalnemu ustawieniu zawieszenia i ograniczeniu bocznego kołysania nadwozia kierowca i pasażerowie Nowej Laguny mają wrażenie, że samochód skręca bez przechyłów.

Brak typowych objawów przy pokonywaniu zakrętów oraz precyzja niewielkich skrętów kierownicy zapewniają wyjątkową przyjemność jazdy. W dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, układ jezdny Active Drive z czterema kołami skrętnymi wykazuje swe zalety nie tylko podczas hamowania w trudnych warunkach (nierównej przyczepności kół, działania systemu ESP w celu utrzymania toru jazdy), a także w trakcie manewru omijania przeszkody ("test łosia").

A o tym jak funkcjonuje nowy system, przekonać sie można oglądając filmy.