Amerykański koncern General Motors podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem zaprezentuje łącznie 11 premier światowych. Wśród nich m.in. Nowy pojazd z ogniwem paliwowym HydroGen4, samochód z napędem elektryczny Volt,nowy model Agila, studyjny model samochodu z napędem elektrycznym, inicjatywa ecoFLEX, nowa generacja Chevroleta Aveo, nowa generacja Saaba 9-3, Cadillac BLS Kombi, mocniejsza Corvette.

Zasadniczymi celami strategii firmy General Motors Europe w zakresie ochrony środowiska są: ograniczenie w krótkim czasie emisji CO2 i wprowadzenie w dalszej przyszłości nowych technologii napędu. Celem firmy jest zaoferowanie klientom pojazdów, które mogą być zasilane różnymi źródłami energii. „Wielopoziomowe koncepcje obejmują przyspieszenie rozwoju pojazdów z napędem elektrycznym, zwiększenie wysiłków zmierzających do zastąpienia paliw kopalnych i zwiększenie sprawności energetycznej silników benzynowych i wysokoprężnych” — powiedział Carl-Peter Forster, prezes GME.

Firma GM Europe zainwestuje 700 mln euro w nowe silniki i przekładnie w ciągu pięciu kolejnych lat. Ich pierwsze wersje zostały zaprezentowane już na salonie IAA. „Na tegorocznym salonie IAA prezentacja firmy Opel symbolizuje wszechstronność naszych szeroko zakrojonych inicjatyw w zakresie ochrony środowiska. Samochód studyjny łączący napęd elektryczny z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym stanowi zupełnie inną koncepcję niż te, które były znane dotychczas z pojazdów z napędem hybrydowym” — daje Carl-Peter Forster.

Najważniejszymi elementami strategii firmy General Motors w zakresie ochrony środowiska są dwa modele pojazdów, które mają swoją europejską premierę we Frankfurcie: pojazd z ogniwem paliwowym HydroGen4 oraz samochód z napędem elektrycznym Volt.