Nowy model ma zaspokoić klientów, którzy poszukują sportowej, a zarazem luksusowej limuzyny. Maserati Quattroporte Sport GT S wyposażono w 6-biegowy automat i nowo zestrojone zawieszenie. Maserati użyło nowych sprężyn i amortyzatorów, które obniżyły auto o 10 mm z przodu i 25 mm z tyłu.
Nowy jest także układ hamulcowy, który opracowano we współpracy ze spółką Brembo. Tarcze hamulcowe wykonano z żeliwa i aluminium. Przednie tarcze współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami.
Maserati Quattroporte Sport GT S porusza się na 7-ramiennych kołach ze stopów lekkich, na których zamontowano opony w rozmiarze 245/35 R 20 na przedniej osi i 295/30 R 20 na tylnej.
W odróżnieniu od standardowych modeli Quattroporte nadwozie Sport GT S odróżnia się nową atrapą chłodnicy oraz ramami okien i końcówkami wydechu w czarnym kolorze. Kolejną, prawie niezauważalną różnicą, są klamki drzwi w kolorze nadwozia.
We wnętrzu znajdziemy skórzaną tapicerkę w kombinacji z alcantarą, którą wykorzystano do obicia środkowej części foteli, boczków drzwi i kierownicy. Deska rozdzielcza kombinuje karbon i aluminium. W porównaniu z pozostałymi wersjami Quattroporte tylna kanapa odmiany Sport GT S oferować ma jeszcze więcej komfortu.