Niemiecka „tuningowa” dywizja firmy Mercedes-Benz, produkująca topowe wersje ze znaczkiem AMG, bardzo efektownie obchodzi swoje 40-lecie. Po sedanie C 63 AMG przyszedł czas także na jego wersję kombi.
Kombi Mercedes-Benz C 63 AMG ukrywa pod maską widlasty 8-cylindrowy silnik o pojemności 6,2 l, który pracuje także w sedanie. Silnik oferuje moc maksymalną 337 kW (457 KM) przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 5000 obr./min. W zakresie od 2000 do 6250 obr./min dostępne jest co najmniej 83% maksymalnego momentu obrotowego. Model przeznaczony do eksploatacji w zwykłym ruchu ulicznym przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s, czyli o 0,1 s wolniej od sedanu. Prędkość maksymalną tradycyjnie ograniczono do 250 km/h.
Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną skrzynią biegów AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, w której biegi można zmieniać także ręcznie za pośrednictwem manetek przy kierownicy. Wybierać można z trzech trybów pracy – sportowego, manualnego i komfortowego – modyfikujących prędkość i sposób zmieniania biegów. Samochód wyposażono w sportowe zawieszenie zestrojone przez AMG oraz nową 3-wahaczową konstrukcję przedniej osi. Sztywny nastaw sprężyn i amortyzatorów hydrauliczno-gazowych ma zapewnić jak najlepszy kontakt kół z jezdnią.
Ani układ kierowniczy ze wspomaganiem o uczynności zależnej od prędkości nie pozbawi kierowcę pozytywnych wrażeń z jazdy. System stabilizacji ESP jest 3-stopniowy. Standardowe koła z oponami 235/40 R 18 (przód) i 255/35 R 18 (tył) można zastąpić większymi w rozmiarze 235/35 R 19 (przód) i 255/30 R 19 (tył).
Po gruntownych modyfikacjach, które przeprowadzono w Affalterbachu, nie zmieniły się znacznie właściwości użytkowe auta. Z wartością 485-1500 l kombi nadal ma jeden z największych bagażników w klasie premiowych kombi klasy średniej.
Sprzedaż rozpocznie się w Niemczech na początku roku 2008, cena podstawowa wyniesie 69 853 euro (włącznie z 19% VAT).