Mercedes-Benz ujawnił pierwsze oficjalne informacje i fotogaafie nowego kombi klasy C. Jego premiera odbędzie się w przyszłym tygodniu, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Nie jest niespodzianką, że nowy Mercedes-Benz pod względem oferowanej powierzchni uzytkowej znalazł się na czele wśród samochodów klasy luksusowej z nadwoziem typu kombi.
Dzisiaj już wiadomo, że drugi przedstawiciel C-Klasy będzie miał bagażnik o pojemności 485 l, który będzie można znacznie powiększyć po złożeniu tylnych siedzeń. W ten sposób uzytkownik otrzyma do dyspozycji 1500 l. Główni konstruktorzy Mercedesa są z tego faktu bardzo dumni. Dla porównania Audi A4 Avant oferuje 440/1355 l, BMW 3 Touring 460/1385 l, a niedawno zmodernizowany Saab 9-3 SportCombi 419/1273 l. Mercedes umozliwia załadowanie towarów na powierzczhni o wymarach 1,8 m x 1,2 m. Nowością jest także elektryczne sterowanie pokrywa bagaznika.
Od września nowe kombi dostępne będzie z paletą ośmiu jednostek napędowych. Silniki wysokoprężne to: C 200 CDI (100 kW, 270 Nm), C 220 CDI (125 kW, 400 Nm), C 320 CDI (165 kW, 300 Nm). Benzynowe rozpoczynają się od czterocylindrowych o pojemności skokowej 1,8 l w modelech C 180 Kompressor (115 kW, 230 Nm) i C 200 Kompressor (135 kW, 250 Nm) oraz sześciocylindrowymi: C 230 (150 kW,245 Nm), C 280 (170 kW, 300 Nm) i C 350 (200 kW, 350 Nm). Wszystkie modele wyposażone są w sześciostopniową manualna skrzynię biegów, a jedynie najmocniejszy sześciocylindrowy C 350 jest seryjnie wyposażany w siedmiostopniową automatyczną skrzynię przekładniową.
Średnie zużycie oleju napędowego w silnikach wysokoprężnych waha się w granicach od 6,0-7,1 l/100 km. Natomiast agregaty benzynowe osiągają średnią 7,7 l/100 km (C 180 K) do 9,9 l/100 km (C 350). Wszystkie wersje silnikowe najnowszego Mercedesa pozwalają na osiąganie prędkości maksymalnej ponad 200 km/h, a z małym wyjątkiem najsłabszej jednostki wysokoprężnej, pozwalają na osiąganie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 10 sekund.