Mercedes-Benz S 400 Hybrid, który na rynku europejskim ma się pojawić w połowie roku 2009, napędzany jest benzynowym silnikiem 6-cylindrowym o mocy 205 kW (279 KM) połączonym z silnikiem elektrycznym oferującym 15 kW (20 KM) i 160 Nm. Moc całkowita wynosi 220 kW (299 KM), a całkowity moment obrotowy osiąga wartość 375 Nm.
Samochód należący do grona tzw. mild-hybrid (nie może być eksploatowany wyłącznie na prąd) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Interesującą wartością jest średnie zużycie paliwa 7,9 l/100 km i emisje CO2 na poziomie 190 g/km, co według producenta oznacza, że chodzi o najoszczędniejszy luksusowy sedan świata.
Mercedes-Benz S 400 Hybrid będzie wyposażony w silnik elektryczny, który będzie pełnił funkcję rozrusznika. Akumulatory dostarczać będzie spółka Johnson Controls-Saft, firma należąca do amerykańskiego dostawcy wnętrz i francuskiego producenta baterii. Aczkolwiek akumulatory w S 400 nie będą pracować pod takim napięciem jak w pojazdach full-hybrid (mogących działać wyłącznie na prąd elektryczny), to baterie poddawane są tak samo rygorystycznym testom. Spółka planuje budowę nowego zakładu, który produkować będzie akumulatory li-ion dla swoich europejskich klientów. Fabryka stanąć ma jeszcze w tym roku w Nersac we Francji.
Jeśli sprzedaż modelu Mercedes-Benz S 400 Hybrid rozpocznie się w roku 2009, może to oznaczać dla niemieckiego producenta zwycięstwo w wyścigu o wprowadzenie na rynek pierwszej hybrydy z akumulatorami li-ion. Według Automotive News Toyota, która jest największym producentem hybryd zaprezentuje kolejną generację modelu Prius z takimi akumulatorami dopiero w roku 2010 lub 2011.