Zużycie paliwa i emisja CO2 zmniejszą się przez to w zależności od modelu nawet o 12 procent.

W kwestii wydajności przoduje nowy Cooper D, osiągając najwyższą formę. 9,9 sekundy wystarcza mu do przyspieszenia od 0 do 100 km/godz., a 3,9 litra oleju napędowego wystarcza, aby w cyklu pomiarowym UE pokonać 100 kilometrów.

Pełne temperamentu podczas jazdy, umiarkowane przy tankowaniu – tak prezentują się warianty silników benzynowych nowego Mini w roku modelowym 2008. Samochody MINI Cooper S, MINI Cooper i MINI One, tak samo jak MINI Cooper D, wyposażone są w funkcję odzysku energii hamowania, funkcję Auto Start Stop i wskaźnik punktu zmiany biegu. We wszystkich wariantach wyposażone jest fabrycznie w sześciobiegowe przekładnie manualne, oferowana jest opcjonalnie sześciobiegowa skrzynia automatyczna z funkcją Steptronic do manualnej ingerencji w proces zmiany biegów.

Precyzję pokonywania zakrętów gwarantuje nowe elektromechaniczne wspomaganie kierownicy EPAS (Electrical Power Assisted Steering).

Nowe Mini osiąga najwyższy poziom także w dziedzinie bezpieczeństwa. Najwyższa nota – pięć gwiazdek w teście zderzeniowym NCAP – potwierdziła koncepcję ochrony pasażerów.

Solidna karoseria o jasno określonych torach i strefach zgniotu, zaprojektowana według standardów BMW Group, sześć poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich czterech siedzeniach i mocowania ISOFIX na foteliki dziecięce z tyłu, a także elektroniczny system sterowania pasami bezpieczeństwa - na to wszystko liczyć mogą użytkownicy.

Mini John Cooper Works Chalange

W nowym Mini John Cooper Works Chalange osiągi wzrastają nie tylko w stosunku do modelu seryjnego, ale także w porównaniu z dotychczasowym samochodem wyścigowym. Specjalnie zaprojektowany i przystosowany do wymagań wyścigowych wzrost mocy silnika daje maksymalną wartość 154 kW / 210 KM. Maksymalny moment obrotowy jest zwiększony z 260 na 280 Nm dzięki funkcji overboost. Dochodzi do tego masa pojazdu zmniejszona w stosunku do aktualnego samochodu wyścigowego o 30 kg do1 150 kg (łącznie z kierowcą), w pełni zoptymalizowana aerodynamika i liczne modyfikacje systemu jezdnego. Samochód przyspiesza w 6,1 sekundy od 0 do 100 km/godz. Natomiast aby zatrzymać się z tej prędkości, wystarczy jedynie 3,1 sekundy dzięki specjalnemu wyścigowemu układowi hamulcowemu. Nowy samochód wyścigowy osiąga maksymalną prędkość 240 km/godz.

Clubman budził zainteresiwanie

Rozszerzenie modeli Mini o koncepcję Kombi o wydłużonej linii dachu podkreślającej sportowy charakter auta sp[otkało się - jak się wydaje - z przychylnym przyjęciem. Wokół modelu we Frankfurcie nie brakowało zaciekawionych osób.

Clubman łączy typowe dla tej marki wrażenia z jazdy z ekstrawertyczną stylistyką, dużym poziomem indywidualizmu i ze zwiększoną funkcjonalnością: pięć miejsc; pionowy tył z dwoma otwieranymi na boki drzwiami; dodatkowe, otwierane w przeciwnym kierunku drzwi Clubdoor po prawej stronie pojazdu, karoseria dłuższa o 24 cm niż w Moni, rozstaw osi i przestrzeń na nogi z tyłu zwiększone o 8 cm, pojemność bagażnika od 260 do 930 litra przy złożonych oparciach tylnych siedzeń - ti tylko niektóre z nich.

W pojeździe zastosowaną nową generację czterocylindrowych silników benzynowych z turbo¬sprężarką Twin Scroll i układem płynnej regulacji skoku zaworów oraz czterocylindrowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail. Wszystkie warianty silnikowe wyposażone w elementy optymalizujące zużycie paliwa i emisję spalin: funkcję Auto Start Stop, odzysk energii hamowania i wskaźnik punktu zmiany biegu.

Oferowane są szerokie możliwości indywidualizacji wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego: obramowanie tylnych drzwi pasujące kolorystycznie do dachu; ponad 40 różnych zestawień kolorystycznych; specjalna oferta wyposażenia dodatkowego i akcesoriów.

Clubman wejdzie na rynek 10 listopada 2007 roku w trzech wariantach silnikowych:

Cooper S Clubman: czterocylindrowy silnik benzynowy 1,6 litra z turbosprężarką Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 128 kw / 175 KM przy 5 500 obr. / min.

Cooper Clubman: czterocylindrowy silnik benzynowy 1,6 litra z w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów na bazie układu VALVETRONIC BMW Group o mocy 88 kW / 120 KM przy 6 000 obr. / min.

Cooper D Clubman: czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1,6 litra z turbodoładowaniem, wtryskiem Common Rail i zmienną geometrią turbiny o mocy 80 kW / 110 KM przy 4 000 obr. / min.

Zapraszamy na premierowy pokaz samochodów Mini podczas salonu IAA Frankfurt 2007!