Logo
WiadomościTargi SamochodoweIAA Frankfurt 2007: odmłodzony Ford Focus – kinetyczny design, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, oszczędna wersja

IAA Frankfurt 2007: odmłodzony Ford Focus – kinetyczny design, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, oszczędna wersja

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ford Focus prezentuje się dziś we Frankfurcie jako kolejny przedstawiciel najnowszej linii stylistycznej europejskiego Forda. Design Focusa drugiej generacji zmienia się po trzech latach od wprowadzenia na rynek.

IAA Frankfurt 2007: odmłodzony Ford Focus – kinetyczny design, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, oszczędna wersja
Zobacz galerię (9)
Auto Świat
IAA Frankfurt 2007: odmłodzony Ford Focus – kinetyczny design, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, oszczędna wersja

Na pierwszy rzut oka widoczna jest zasadnicza zmiana przedniej części. Dynamiczniej wyprofilowane lampy przechodzą bardziej na boki, nowy grill i trapezowy kształt wlotu powietrza w przednim zderzaku to elementy przybliżające odmłodzonego Focusa do nowego Mondeo i jednobryłowych modeli S-Max i Galaxy. Jednak zmiany nie dotknęły tylko przodu.

Mniej lub bardziej zasadnicze zmiany możemy zauważyć praktycznie na całym nadwoziu. Z boku na wysokości klamek pojawiło się wyraźne przetłoczenie, lusterka wsteczne zintegrowano z kierunkowskazami, tylne lampy zespolone korzystają z technologii diod LED i otrzymały nowe rozplanowanie graficzne. Nowy, bardziej sportowy jest także tylny zderzak, liczyć możemy także na nowe kolory nadwozia i wzory materiałów we wnętrzu.

Wewnątrz pojawiły się m. in. nowy design zespołu wskaźników, nowa konsola centralna i zmieniona oferta zestawów audio i nawigacji.

Do nowinek technicznych nowego Forda Focus możemy zaliczyć dwusprzęgłową skrzynię biegów PowerShift, opracowaną we współpracy z firmą Getrag, która będzie alternatywą przekładni DSG oferowanej w konkurencyjnych pojazdach koncernu Volkswagen Group. Również skrzynia biegów Forda będzie szybka dzięki równoległemu układowi dwóch gałęzi, które przygotowują włączenie kolejnego biegu jeszcze przed jego zmianą. Układ firmy Ford będzie prawdopodobnie tańszy i zmusi konkurencję do obniżania cen.

Odmłodzony Ford Focus trafi na rynek jeszcze w tym roku. W ofercie nie zabraknie ekologicznej wersji ECOnetic, która dzięki modyfikacjom wysokoprężnego silnika 1,6 TDCi będzie emitowała zaledwie 115 g CO2 na km. Z turbodieslem 2,0 TDCi połączonym z dwusprzęgłową przekładnią PowerShift będzie miał o 10% niższe zużycie paliwa od wersji z konwencjonalnym automatem. Kolejną „czystą” wersją będzie ta z silnikiem 1,8 FlexiFuel spalającą benzynę lub mieszankę E85.

Ford Focus po faceliftingu otrzymał także wlew paliwa bez korka, znany z Mondeo, oraz systemem bezkluczykowego dostępu i zapalaniem silnika przyciskiem. W ofercie systemów opcjonalnych znajdziemy np. kontrolę ciśnienia w oponach czy gniazdko prądu 230V.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: