Toyota i Lexus konsekwentnie od dziesięciu lat realizują program mający na celu wdrożenie do produkcji seryjnej jak największej liczby modeli wykorzystujących napęd hybrydowy, a więc przyjaznych dla środowiska naturalnego. W ciągu tego okresu udało się japońskiemu koncernowi stworzyć seryjne modele hybrydowe współpracujące z różnymi wariantami napędu.

A wszystko rozpoczęło wprowadzenie do produkcji Toyoty Prius z przednim napędem. Napęd wszystkich kół wykorzystywany jest przez Lexusa RX 400h, w którym silnik V6 współpracuje z silnikiem elektrycznym. Natomiast limuzyna klasy wyższej, czyli Lexus GS 450h wykorzystuje klasyczny napęd tylnej osi.

Najnowszym dzieckiem japońskiego producenta jest nowy model flagowy Lexus LS 600h, który jest pierwszym pojazdem hybrydowym ze stałym mechanicznym napędem czterech kół.

Te cztery seryjne modele hybrydowe w obecnej ofercie japońskiego koncernu to: Toyota Prius z jednostka o mocy 82 kW/113 KM, Lexus RX 400h oferuje użytkownikowi 200 kW/272 KM mocy, a luksusowy Lexus LS 600h posiada moc 327 kW/445 KM.

Zapewne także interesujące są wskaźniki emisji CO2, które w przypadku tych modeli wynoszą: 104 g/km - Toyota Prius, 186 g/km - Lexus GS 450h, 192 g/km - Lexus RX 400h i 219 g/km - Lexus LS 600h. Wszystkie wymienione modele osiągają najkorzystniejsze wskaźniki w swoich klasach.