Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe IAA Frankfurt 2009: oszczędny Jeep Compass

IAA Frankfurt 2009: oszczędny Jeep Compass

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Kolejnym krokiem marki Jeep na rynku pojazdów SUVjest model Compass, którego zaletami są wypróbowany, oszczędny silnik Diesla oraz markowy napęd 4x4 Jeep’a za atrakcyjną cenę.

IAA Frankfurt 2009: oszczędny Jeep Compass
Auto Świat
IAA Frankfurt 2009: oszczędny Jeep Compass

Jeep Compass łączy typową dla SUV-a konstrukcję i funkcjonalność z osiągami, właściwościami jezdnymi, oszczędnym zużyciem paliwa oraz ceną samochodu klasy kompaktowej. Compass i Patriot są pierwszymi pojazdami marki Jeep o całkowicie niezależnym zawieszeniu kół.

Do wyboru nabywcy oferowane są dwie jednostki napędowe. Wypróbowany silnik turbo-diesel o pojemności 2,0 litrówwspółpracujący z manualną,sześciostopniową skrzynią przekładniową rozwija moc 103 kW (140 KM) i moment obrotowy 310 Nm przy średnim zużyciu paliwa zaledwie 5,4 l/100 km.

Czterocylindrowy, benzynowy World Engine o pojemności 2,4 litra rozwija najwyższą moc w swej klasie dzięki zastosowaniu zdwojonego systemu zmiennych faz rozrządu (VVT) oraz zaworów przepływu powietrza w kolektorze dolotowym. W stosunku do silników nieposiadających takich rozwiązań World Engine cechuje większa moc, korzystniejsza ekonomika paliwowa oraz wyższakultura pracy.

Jednostka ta wytwarza moc 125 kW (170 KM) i moment obrotowy 220 Nm przy średnim zużyciu paliwa zaledwie 6,8 l/100 km.

Jeep Compass wyposażony jest w system stałego, aktywnego napędu na cztery koła Freedom Drive I. System ten posiada możliwość blokowania elektronicznego sprzęgła międzyosiowego (ECC) celem polepszenia własności trakcyjnych w złych warunkach pogodowych oraz podczas jazdy na podłożu o niskiej przyczepności.

Compass adresowany jest do klientów poszukujących pojazdu oszczędnego pod względem zużycia paliwa i posiadającego możliwości, jakie daje napęd 4WD – za atrakcyjną cenę. Dzięki nowoczesnej stylistyce nadwozia i wnętrza, zachowaniu tradycyjnie okrągłych reflektorów, siedmio-szczelinowej kraty chłodnicy, muskularnych, trapezowych nadkoli, masywnej sylwetki oraz spadzistej linii dachu - modelem interesują się coraz nowi klienci, stąd właśnie obecność na salonie we Frankfurcie.

RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z

Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?

Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków