C-X16 jest najmniejszym Jaguarem w historii marki od stworzonego w 1954 roku modelu XK120. Dwumiejscowy samochód mierzy 4445 mm długości, 2048 mm szerokościi 1297 mm wysokości i posiada rozstaw osi wynoszący 2622 mm.
Źródłem napędu jest układ hybrydowy, którego głównym elementem jest benzynowy silnik 3.7 V6 z doładowaniem mechanicznym, generujący 380 KM mocy i 450 m maksymalnego momentu obrotowego. Kierowca Jaguara C-X16 może poczuć się jak zawodnik Formuły 1. Tak, jak w bolidach, na kierownicy znalazł się specjalny przycisk „Push to Pass”, po którego naciśnięciu motor otrzymuje dodatkowy zastrzyk mocy (95 KM i 235 Nm). Pochodzi on z jednostki elektrycznej (generatora) połączonej z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, która z kolei jest zasilana z zestawu baterii 1.6 kWh, zamontowanego za siedzeniami w celu odpowiedniego rozłożenia masy pojazdu w stosunku 50:50. Akumulatory ładowane są energią z hamowania.
Osiągi są godne uwagi. Coupe z kotem na masce przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s i może się rozpędzić maksymalnie do 300 km/h. Co bardziej istotne, rozpędzenie od 80 do 120 km/h zajmuje tylko 2,1 s. Do prędkości 80 km/h auto może się poruszać wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Jaguar C-X16 ma trafić do produkcji seryjenj w 2012 roku.