Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale to najbardziej ekstremalna odmiana tego supersamochodu. Przeniesiono do niego technologie stosowane w sporcie motorowym. Samochód bazuje na wyścigowej wersji Lamborghini Blancpain Super Trofeo.Do sprzedaży zostanie wprowadzonych jedynie 150 sztuk. Zarówno wersja torowa jak i uliczna zostały wyposażone w dokładnie tą samą jednostkę napędową V10. To nie jedyne podobieństwa wersja drogowa posiada ten sam regulowany spoiler, co odmiana wyczynowa. Pozwala on na wybranie właściwego ustawienia w zależności od charakterystyki drogi/toru. Kolejny element to klapa silnika wykonana z karbonu i kompozytów z szybkim systemem zdejmowania.Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale ma masę 1340 kg, co oznacza że na 1 KM przypada 2,35 kilograma. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy, a 200 km/h na liczniku pojawia się już po 10,4 sekundy później. Maksymalna prędkość tej bestii to 320 km/h.
Samochód polakierowano w kolorze „Rosso Mars” nawiązującym do tradycji sportowych, włoskich samochodów. Z czerwonym kontrastują czarne, matowe elementy oraz karbonowe. We wnętrzu odnajdziemy kontynuacje tego zestawienia. Przeszycia tapicerki wykonano czerwoną nicią. Panele drzwiowe, siedzenia i konsolo środkowa, wszystkie te elementy wykonano z karbonu. Super Trofeo ma silnik V10 o mocy 510 KM, który kręci się do 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 540 Nm jest osiągany przy 6500 obr./min.Jednostka zapewnia nie tylko niesamowite osiągi, ale i dźwięk znany z torów wyścigowych.Silnik sprzężony jest z zautomatyzowaną skrzynią biegów. Szybkość zmian przełożeń jest nieosiągalna dla skrzyń manualnych. To konstrukcja sześciostopniowa, z możliwością włączenia funkcji"Thrust Mode” umożliwiającej start bez utraty przyczepności kół. By ułatwić zadanie kierowcy i umożliwić pełne wykorzystanie mocy samochód wyposażono w napęd na cztery koła. O odpowiednio szybkie pokonywanie zakrętów dba aluminiowe zawieszenie na podwójnych wahaczach. Już same lekkie koła pozwoliły zaoszczędzić 13 kilo na masie pojazdu. Opony to Pirelli P Zero Corsa.Za ogromnymi kołami skrywają się tarcze hamulcowe o średnicy przód – 365 mm, tył – 356 mm. Na życzenie klienta Lamborghini może zainstalować ceramiczne tarcze o średnicy 380 mm i 356 mm na tylnych kołach.Ceramiczne tarcze to nie wszystko, klient może zamówić opcjonalną klatkę bezpieczeństwa, czteropunktowe pasy oraz system gaśniczy. Osoby oczekujące komfortu też znajdą coś dla siebie: nawigacje, podłączenie Bluetooth dla telefonu, system zabezpieczający prze kradzieżą, oraz unoszony przód.