Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Mercedes wprowadza elektryczną Klasę A E-CELL

Mercedes wprowadza elektryczną Klasę A E-CELL

Po modelu Klasy B F-CELL z ogniwem paliwowym Mercedes-Benz wprowadza kolejny, produkowany seryjnie samochód o napędzie elektrycznym – Klasę A oznaczoną symbolem E-CELL. Światowa premiera nastąpiła na autosalonie w Paryżu.

Mercedes wprowadza elektryczną Klasę A E-CELL
Auto Świat
Mercedes wprowadza elektryczną Klasę A E-CELL

Silnik elektryczny Klasy A E-CELL (wzbudzana permanentnie maszyna synchroniczna) rozwija moc maksymalną 70 kW (95 KM), moc trwałą 50 kW (68 KM) oraz typowy dla silników elektrycznych, wysoki maksymalny moment obrotowy 290 Nm, dostępny już od chwili uruchomienia silnika, co apewnia autu odpoweidnią dynamikę. Po wciśnięciu pedału gazu do oporu (kickdown) funkcja boost zapewnia maksymalne przyspieszenie – uwzględniając aktualny stan naładowania baterii i ich temperaturę. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 150 km/h.Przyczepność i stabilność pojazdu na jezdni poprawia nisko położony środek ciężkości pojazdu, co jest wynikiem zamontowania akumulatorów w warstwach podłogi o tzw. konstrukcji sandwiczowej. Ponadto baterie są dobrze zabezpieczone i nie zabierają miejsca we wnętrzu pojazdu czy w bagażniku (pojemność kufra jest taka sama jak w Klasie A z silnikiem spalinowym – od 435 do 1.370 l). Energia jest magazynowana w dwóch akumulatorach litowo-jonowych o łącznej pojemności 36 kWh, umożliwiające przejechanie ponad 200 km po pełnym naładowaniu. Akumulatory Klasy A E-CELL można ładować w publicznych stacjach ładowania lub ze zwykłego domowego gniazdka sieciowego. System zasilania umożliwia korzystanie z różnych rozwiązań: Jednofazowych konwencjonalnych gniazdek 230-woltowych, trójfazowych przyłączy elektrycznych w prywatnych sieciach, wyposażonych w specjalne zasilacze naścienne Wallbox oraz ze stacji ładowania. W wypadku korzystania z jednofazowej sieci 230-woltowej naładowanie pozwalające pokonać dystans 100 kilometrów (NEFZ) trwa około 8 godzin.Niestety, na razie w fabryce Rastatt powstanie tylko 500 egzemplarzy Klasy A E-CELL, które zostaną przekazane w leasing wybranym klientom m.in. w Niemczech, Francji i Holandii.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków