Mercedes-Benz zakończył produkcję modelu CLC. Trzydrzwiowego hatchbacka na bazie klasy C od 2001 roku wyprodukowano w liczbie 370 tys. egzemplarzy. Samochód w ostatnim okresie produkcji wytwarzany był w Brazylii. Zadebiutował jako klasa C Sportcoupé.

Wraz z przeprowadzonym w 2008 roku faceliftingiem Mercedes zmienił oznaczeni modelu na CLC. Wygląd przedniej części nadwozia dopasowano stylistycznie do aktualnej wówczas generacji klasy C, zniknęła również nietypowo przeszklona tylna klapa.

Najciekawszymi wersjami tego modelu były C30 CDI AMG Sportcoupé o mocy 170 kW/230 KM (jedyny dotychczas Diesel tunera z Affalterbach) oraz 354-konne C32 AMG Sportcoupé z jednostką V6 doładowaną kompresorem. Najmocniejszą odmianą pod koniec produkcji było 272-konne CLC 350, dostępne również z manualną skrzynią biegów.

Mercedes CLC od 2008 roku był produkowany w brazylijskiej fabryce koncernu w miejscowości Juiz Fora. Początkowo wytwarzano w niej klasę A. Plany Daimlera przewidywały produkcję crossovera marki Smart, który miał się nazywać Formore – na krótko przed rynkowym debiutem w 2004 roku zrezygnowano jednak z tego projektu.

W przyszłości w Juiz de Fora mają być produkowane samochody dostawcze. Następcą modelu CLC jest klasa C Coupé. Samochód zadebiutuje podczas marcowej wystawy samochodowej w Genewie.