Obecnie Mini Coupé jest poddawane ostatnim testom, podczas jednego z których wykonano sesję zdjęciową prototypu w wersji John Cooper Works (dodatkowy pakiet aerodynamiczny) z kamuflażem. Widać, że finalne stadium nowego modelu niewiele odbiega od konceptu zaprezentowanego w 2009 roku.
Samochód mierzy 3728 mm długości, 1683 mm szerokości i 1378 mm wysokości. W przypadku wersji Cooper S Coupé i JCW długość wynosi 3734 mm, a 1384 mm. Rozstaw osi wynosi natomiast 2467 mm. Auto zawieszono o 29 mm niżej niż standardowe Mini.
Mini Coupé będzie występować w pięciu odmianach, posiadając w ofercie wszystkie najnowsze silniki. Do wyboru będą trzy wersje benzynowe z silnikiem o pojemności 1.6 l: Mini Cooper (122 KM i 160 Nm)), Cooper S (184 KM i 280 Nm z turbodoładowaniem) oraz topowa, sportowa odmiana John Cooper Works, generująca 211 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pod maskę będzie mógł trafić również dwulitrowy turbodiesel o mocy 143 KM i 305 Nm (Cooper SD).
Standardowo auto będzie wyposażone w manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Opcjonalnie będzie można zamówić 6-stopniowy „automat” (z wyjątkiem JCW). W zależności od wybranej konfiguracji, Mini Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9-6,4 s i może się rozpędzić do nawet 240 km/h. Nowe Mini będzie pierwszym modelem marki, który poza spoilerem dachowym otrzyma także dodatkowy spoiler, wysuwany automatycznie powyżej prędkości 80 km/h.
Mini Coupé zadebiutuje oficjalnie podczas salonu samochodowego IAA 2011 we Frankfurcie (15-25.09.2011).