Mały crossover coupe ma 4115 mm długości i jest o 24 cm krótszy i o 31 mm niższy od Countrymana. Także mniejszy jest bagażnik o pojemności 330 litrów (Countryman ma 350 litrów), który po złożeniu tylnych foteli zwiększa się do 1080 litrów (Countryman – 1170 litrów).

Producent zapewnia, że zawieszenie zostało tak skonfigurowane, by zapewnić bardziej sportowe parametry nić w Countrymanie.

Miłośnicy jednostek benzynowych mogą wybrac czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1.6 l i mocy 122 KM, który pozwala na usyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 10,4 sekundy, przy średnim zużyciu 6.0 l/100 km benzyny.

Mini Cooper S Paceman napędzany jest silnikiem 1.6 l o mocy 181 KM, który pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,5 sekundy oraz średnie zużycia paliwa 6,1 l/100 km.

Pod maską Coopera D Paceman pracuje diesel z turbodoładowaniem o pojemności skokowej 1.6 l i mocy 110 KM, który od 0 do 100 km/h potrzebuje 10,8 sekundy i średnio zużywa 4,4 l/100 km oleju napędowego. Natomiast najmocniejsza wersja wysokoprężna to 2.0 o mocy 141 KM oferująca przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,2 sekundy oraz średnie zużycie paliwa 4,6 l/100 km.

Wszystkie jednostki napędowe montowane są z sześciobiegową przekładnią manualną lub z sześciostopniowym automatem. Standardem jest napęd na cztery koła ale opcjonalnie można zamówić ALL-4 Mini. Jedynie Paceman Cooper S dostarczany jest z napedem na obie osie.

Mini Paceman trafi do sprzedaży 15 marca 2013 roku, a jego cena ma się rozpoczynać od 18 970 funtów angielskich.